مولوی عبدالکبیر: بدون کمک‌های خارجی افغانستان آباد می‌شود

معاون سیاسی رئیس‌الوزرای امارت اسلامی می‌گوید که حکومت فعلی افغانستان در جریان حدود سه سال گذشته توانسته  بدون کمک خارجی تمام مصارف نظام را از درآمد داخلی تامین نماید و پروژه‌های زیربنایی را در افغانستان آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا گفت: با پیروزی امارت اسلامی، در کنار آبادی و عمران افغانستان، در عرصه سیاسی نیز به پیشرفت نظام اولویت داده شده که مسئولین آن شب و روز برای رفاه مردم و آینده روشن وطن تلاش می‌کنند.

به‌گفته او، امارت اسلامی در جریان حدود سه سال گذشته توانسته  بدون کمک خارجی تمام مصارف نظام را از درآمد داخلی تامین نماید و پروژه‌های زیربنایی را در افغانستان آغاز کند.

معاون سیاسی دولت پیروزی جهاد در برابر امریکا و ناتو را نتیجه وحدت افغان‌ها خواند و اظهار داشت: همانگونه که جهاد یک مسئولیت مشترک بود، نظام کنونی نیز مشترکاً از همه مردم می‌باشد.

مولوی عبدالکبیر حراست از نظام را وظیفه مشترک حکومت و مردم خواند و با اشاره به حکومت‌های گذشته، گفت: اگر مقامات گذشته نظام اسلامی را حاکم و شریعت را به گونه کامل تطبیق می‌کردند، به‌خاطر استقرار نظام اسلامی نیاز به قربانی بیشتر افغان‌ها پیدا نمی‌شد.

این درحالی است که در هفته‌های اخیر تحرکات جدی دیپلماتیک در کابل و علاقه‌مندی کشورها برای توسعه روابط با امارت اسلامی بیشتر شده است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.