مهم‌ترین عامل مشکلات بزرگ ممالک اسلامی نبود وحدت است

به گزارش خبرگزاری وطن24، سیدمحمد شیرزادی رئیس حج و اوقاف هرات در جریان دیداری که با برخی چهره‌های شورای اخوت اسلامی این ولایت داشت، گفت: کشورهای اسلامی نه تنها از نگاه مادی چیزی کم ندارند، بلکه بزرگترین ذخایر معدنی و زیرزمینی را در اختیار دارند اما نتوانسته‌اند بهره درست از آنها ببرند.

او ادامه داد با وجود این همه ذخایر سرشاری که در اختیار مسلمانان قرار دارد، اما کشورهای غربی از آنها علیه خود مسلمانان استفاده می‌کنند.

شیرزادی گفته اگر جوامع اسلامی نفت و گاز خود را برای چند روز عرضه بازار نکنند، جهان با مشکلات بزرگی مواجه می‌شود و چرخه صنعت قدرت‌های اقتصادی از حرکت باز می‌ایستد با این حال، این دشمنان دین هستند که برای مسلمانان تعیین تکلیف می‌کنند.

وی اشاره کرد دلیل این وضعیت، تنوع پوشش و امکانات غربی‌هاست که مسلمانان را تحت تاثیر خود قرار داده و اندیشه خود کمتربینی در مقابل غرب را در میان آنان پدید آورده است.

رئیس حج و اوقاف هرات وحدت و همدلی را برای فایق آمدن مسلمانان بر مشکلات و ناامنی‌های ممالک اسلامی، ضروری خواند.

وی همچنین تأکید کرد که مسلمانان افغانستان هم باید برای بیرون آمدن از چالش‌های امنیتی و اقتصادی خود باید وحدت و اخوت را میان خود تقویت کنند.

اعضای شورای اخوت اسلامی هرات هم صحبت‌های رئیس حج و اوقاف را تائید کرده و وحدت را تنها کلید بیرون رفت مسلمانان کشور از چالش‌ها خواندند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.