معدن ذغال سنگ مسجد چوبی هرات استخراج می‌شود

ریاست معادن و پطرولیم هرات از قرار داد معدن ذغال سنگ ولسوالی کرخ با یک شرکت خصوصی خبر داده و قرار است در این معدن از سوی این شرکت دست‌کم 15 میلیون افغانی سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آژانس اطلاعات باختر در خبری که به نشر رسانده، اطلاع داده که معدن ذغال سنگ «مسجد چوبی» ولسوالی کرخ که از سوی وزارت معادن و پطرولیم به سروی و داوطلبی گذاشته شده بود، به شرکت خصوصی «حضرت بلال خالد» واگذار شده است.

رئیس معادن و پطرولیم هرات گفته این معدن بیشتر از یک کیلومتر طول دارد و قرار است 15 میلیون و 218 هزار افغانی در این معدن سرمایه گذاری شود.

او افزوده فی تن ذغال سنگ به مبلغ 2200 افغانی با این شرکت خصوصی به قرار داد سپرده شده و از سوی این اداره تلاش می‌شود دیگر معادن این ولسوالی به سرمایه گذاری سپرده شود.

با این حال، رئیس این شرکت خصوصی اعلام کرده در کنار فعالیت استخراج معدن، دیگر برنامه‌های عمرانی را برای مردم این مناطق در نظر دارد.

حافظ‌الله احمدالله آغا، رئیس شرکت حضرت بلال خالد گفت که این شرکت در نظر دارد برای اهالی این منطقه مدرس، درمانگاه، مسجد، بازسازی و اعمار راه‌های مواصلاتی و شبکه آب‌رسانی هم ایجاد کند.

با این حال، گفته شده با آغاز کار این معدن زمینه کار برای صدها تن از باشندگان این منطقه فراهم می‌شود.

این در حالی است که راه اندازی پروژه‌های انکشافی تاثیر مستقیم بر وضعیت اقتصادی کشور می‌گذارد و تا کنون در هرات چندین معدن در ولسوالی‌های مختلف این ولایت برای سرمای گذاری قرار داد شده است.

بزرگترین پروژه، استخراج معدن آهن غوریان است که جهش بزرگ اقتصادی برای مردم و کشور دارد.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.