معترضین در هرات خواستار برکناری شهردار شدند/دروازه‌های ورودی ولایت را مسدود می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری وطن24، توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات با اشتراک در این اعتراض می‌گوید: “شهرداری هرات به جای اینکه مشکل مردمش را حل کند برای باشندگان این ولایت به ویژه دست فروشان مشکل خلق می‌کند.”
او یادآور شد مردم با مشکلات زیادی مواجه بوده اداره شهرداری پول‌های باشندگان این ولایت را جمع آوری می‌کند اما هیچگونه خدمات را برای مردم ارائه نمی‌کند.
وی افزود این شهردار چنان کم کار است که حتی از ملکیت‌های اداره‌اش آگاهی ندارد و هر روز برای مردم مشکل تراشی می‌کند.
آقای طاهری گفت: “شهردار هرات در جلسه اداری می‌گوید 60 پارکینگِ که ملکیت شهرداری می‌باشد نمی‌داند که پول‌های آن را کی حیف و میل می‌کند.”
معاون شورای ولایت هرات یادآور شد اداره شهرداری این ولایت به هر طریق ممکن از مردم پول جمع آوری می‌کند و از زمان تعیین شدنش در این اداره در سال روان حتی یک کیلومتر سرک را هم در داخل شهر اسفالت نکرده است.
او اضافه کرد این پول‌ها دست نخورده دوباره به مرکز کشور فرستاده می‌شود تا منظوری دوباره آن شش ماه را دربر می‌گیرد.
در همین حال گلبدین، یکی از معترضین می‌گوید: “شخص شهردار هرات نماینده دست فروشان را بازداشت کرده بود و او را تهدید کرده که برعلیه او دست به اعتراض نزنند.”
او گفت شهرداری تمام چرخ‌های دست فروشان را چپه کرده و یا هم با خود می‌برند.
افرادی که دست به اعتراض زده بودند از رئیس جمهور می‌خواهند که شهردار هرات را هر چی زودتر برکنار کند.
این معترضین به حکومت مرکزی هشدار می‌د‌هند اگر حکومت خواسته‌های آنان را نادیده بگیرد دست به اعتراضات گسترده‌تر خواهند زد.
به گفته آنان نه تنها که دست به اعتراض نمی‌زنند بلکه تمام دروازه‌های ورودی این ولایت را مسدود می‌کنند.
از زمانی که آقای داوود انوری، به عنوان شهردار هرات تعیین شده بیشتر اوقات با مردم و اقشار مختلف این ولایت در تقابل بوده است.
شهردار هرات از زمان آمدنش به این اداره به هیچ رسانه‌ای هم پاسخگو نیست.
روز گذشته نیز شماری از جوانان که تعدادشان به دها تن می‌رسیدند ادعا داشتند برای کار در اداره شهرداری هرات از سوی مسئولان مرکز و اداره محلی هرات منظور شده‌اند اما شهردار این ولایت آنان را در اداره‌اش نمی‌پذیرد.
این جوانان برای حل مشکل شان به پیش رئیس شورای ولایتی هرات رفته بودند و رئیس شورای ولایتی هرات نیز به شهردار هشدار داده بود که خودش را اصلاح کند وگرنه مردم تحصن و اعتراض خواهند کرد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.