مشارکت فعالان اقتصادی افغانستان و ایران برای ساخت خانه به زلزله‌زدگان هرات

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفته است که فعالان اقتصادی دو کشور با همراهی بزرگان ولایت هرات، مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده هرات را در قالب اختصاص کمک‌های نقدی و ارسال مصالح ساختمانی به طور رایگان آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمود سیادت، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان روز (چهارشنبه اول قوس) در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایران ایرنا، افزوده: این اقدام از باب وظیفه و رسالت اجتماعی فعالان اقتصادی انجام گرفته است که طرح اولیه آن توسط بزرگان ولایت هرات و اتاق مشترک ایران و افغانستان مطرح و نشست‌های هماهنگی آن طی یک ماه گذشته برگزار شد.

او افزوده بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، جامعه یاوران خراسان با سابقه 30 ساله در بخش ترمیم و ساخت خانه‌های زلزله‌زده، مسئول جمع‌آوری تعیین شده است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان با اشاره به استقبال مطلوب فعالان اقتصادی از کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات گفته است: برخی از فعالان اقتصادی صنعتگر ایرانی و افغانستانی تامین هزینه مصالح ساختمانی مانند تامین هزار و ۵۰۰ تن سیمان، آهن آلات و ایزوگام را متقبل شدند.

به گفته وی، افرادی از امارات، لبنان و استانبول کمک‌هایی را در این زمینه ارسال کردند. به گفته وی یک بانوی درد آشنای ایرانی که از حامیان همیشگی مهاجران افغانستانی و ایرانیان آسیب پذیر است، به تنهایی ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده هرات پرداخت کرده است.

این مقام ایرانی همچنین افزوده: تاکنون اعداد مناسبی برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات جمع آوری شده است و امروز نمایندگان فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این اقدام نیکوکارانه، عازم هرات شدند تا عملیات ساختمانی را آغاز کنند.

به گفته وی، در این مسیر از حساب بانکی جامعه یاوری خراسان در افغانستان استفاده و ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی انجام می شود که آغازی نو در تحکیم روابط ایران و افغانستان خواهد بود.

در حال حاضر نیز روند ساخت 2263 منزل مسکونی در زنده‌جان و رباط سنگی هرات ادامه دارد.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.