مسلمانان دستور به وحدت شده‌اند/باهم نسل قرآنی و وحدت‌گرا پرورش دهیم

به مناسبت گرامی‌داشت از هفته وحدت اسلامی، میلاد حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) و نواده‌ی بزرگوار آن حضرت، امام صادق (علیه السلام) و افتتاح و اختتامیه برخی از برنامه‌های قرآنی، محفلی با شکوهی با حضور قاریان بین‌المللی در مجتمع فرهنگی فاطمیه هرات برگزار شد.

این برنامه از سوی مدرسه‌القرآن هرات و به همکاری شورای اخوت اسلامی ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، خانم رضازاده، مسئول مدرسه‌القرآن هرات گفت: محفل امروز به مناسبت گرامی داشت از میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ٌص)، حضرت امام جعفر صادق (ع) و افتتاح چهاردمین دوره‌ی مسابقات قرآنی تحت نام “مشکات” در بخش‌های حفظ، ترتیل و قرائت، برگزار شده است.

قابل ذکر است که در برنامه قرآنی امروز، سلیمان جعفری، قاری بین‌المللی افغانستان مقیم ایران هم به قرائت پرداخت.

آقای جعفری به همراه آقای کبیر قلندرزاده، قاریان بین‌المللی جهت اشتراک در برنامه‌های قرآنی شورای اخوت اسلامی ولایت هرات به این ولایت آمده‌اند. این قاریان روز گذشته در محفل گرامی‌داشت از هفته وحدت اسلامی در تالار مولانا جلال‌الدین بلخی هم اشتراک ورزیده بودند.

مسئول مدرسه‌القرآن هرات در ادامه افزود که در محفل امروز علاوه بر افتتاح مسابقات قرآنی مشکات، نتایج ششمین دور مسابقات ترجمه و مفاهیم قرآن کریم اعلام می‌شود و همچنین از مسئولین نهادهای قرآنی هرات که در برگزاری مجالس و مسابقات قرآنی همکار این نهاد بودند تقدیر به عمل می‌آید.

از سوی هم حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی ولایت هرات طی سخنرانی در این مجلس گفت: “این جای شکر است که با امنیت نسبی پیش‌آمده در افغانستان می‌توانیم با آرامش خاطر برنامه‌های این چنینی را راه اندازی می‌کنیم.”

آقای رضازاده افزود هفته وحدت اسلامی، میلاد پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق علیه السلام بهانه‌ای است برای جشن گرفتن و تبیین واقعی مفاهیم وحدت در بین جامعه با برگزاری برنامه‌های متنوع وحدت محور.

این مقام شورای اخوت اسلامی هرات افزود که از برنامه‌های قرآنی در سال جاری استقبال خوبی شد و نتایج این مسابقات هم دیروز و امروز و در محافل جداگانه‌ای اعلام شده است.

آقای رضازاده در این مجلس علاوه کرد که مسلمانان از جانب خداوند دستور به وحدت شده‌اند و روی‌گردانی به این مهم، نشان دهنده سرپیچی از دستور خداوند (ج) و خارج شدن از دایره‌ی جمعی مسلمانان است.

به گفته آقای رضا زاده، “باید توجه داشته باشیم که برداشت‌های درونی و شخصی از مسایل ما را از جمع و جماعت دور نکند؛ خدا فرموده که قدرت من با جمعیت است.”

این عالم دین علاوه کرد مسلمانان نباید متفرق شوند؛ حضور پر جنب و جوش برادران اهل سنت در اهدای خون به زخمیان حادثات انفجاری مساجد جامع قندوز و قندهار، نشان دهنده عمق وحدت و صمیمیت بین شیعه و سنی در افغانستان است.

آقای رضا زاده افزود شورای اخوت اسلامی تلاش دارد با برگزاری برنامه‌های این چنینی در جمع اهل قرآن، قلوب مومنین را نزدیک‌تر کند و برای وحدت عملی در افغانستان کار کند.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.