مسدود شدن مسیر کابل – غور از سوی باشندگان لعل و سرجنگل غور/تامین امنیت خواست اصلی آنان است

باشندگان ولسوالی لعل و سرجنگل غور از دو روز به این طرف شاهراه کابل – غور را در واکنش به افزایش ناامنی‌ها و مورد حمله قرار گرفتن افراد ملکی به روی رفت و آمد بسته‌اند.

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور به سایت خبری وطن24 گفت: از روز (پنچشنبه، 6 جوزا) باشندگان ولسوالی لعل و سرجنگل با اگاهی دهی به نهادهای امنیتی و مردمی در غور به رسم اعتراض شاهراه کابل – غور را بسته‌اند.

ناطقی می‌افزاید باشندگان لعل و سرجنگل در این شاهراه‌ها هر روز قربانی می‌شوند و نهادهای امنیتی هم طرحی اساسی تا کنون در این باره ارایه نکرده‌اند و این رویکرد مردم را مجبور به این اقدام کرده است.

وی علاوه می‌کند در ماه گذشته (ثور) هفت غیر نظامی در بین راه در جلوی چشم خانواده‌های شان به رگبار بسته شدند ولی هیچ اقدامی تلافی‌جویانه از سوی نهادهای امنیتی برای مهار تکرار این حوادث صورت نگرفته است.

او همچنین می‌گوید در زمستان سال گذشته نزدیک به بیست تن از باشندگان لعل و سرجنگل بنابر به دلایللی نامعلومی به دست طالبان مدت‌ها اسیر ماندند و در آخر هم در بدل پول آزاد شدند.

او تصریح می‌کند “شاهراه‌ها در خارج از مناطق تحت تصرف دولت عمدتا ناامن است ولی از دولت می‌خواهیم برای تامین امنیت مسیرهای داخل ولایت غور که در حال حاضر شاهراه مرگ برای باشندگان لعل سرجنگل شده است اقدام جدی روی دست بگیرد.”

این عضو شورای ولایتی در اخیر تاکید می‌کند خیمه‌ها و اعتراضات مدنی مردم تا کنون پابرجاست و تلاش‌ها برای یافتن یک راه حل و باز شدن مسیر کابل –  غور با نهادهای دولتی جریان دارد.

از سوی هم نجیب‌الله وفایی یک تن از جوانان باشنده لعل در گفتگو با سایت خبری وطن24 می‌گوید: مردم به علت به تنگ آمدن از شدت ناامنی‌ها در این ولایت مسیر کابل – غور را بستند و برای جلوگیری از ادامه اینگونه حوادث آماده هرگونه همکاری با نهادهای امنیتی هستند.

به بیان وی اعتراض حق مدنی مردم است و تا نرسیدن به یک نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

او اضافه می‌کند روز گذشته همچنین برخی تش‌ها بین عابرین و معترضین در شاهراه به وجود آمدند که با پا درمیانی بزرگان رفع شده و هیچ چالشی وجود ندارد.

با این حال، مقامات محلی غور برای گفتگو با معترضین به این ولسوالی رفته‌اند.

زلمی کریمی، سخنگوی والی غور می‌گوید: معاون والی به همراه تعدادی از برزگان به محل تضاهرات شنیدن خواسته‌ها و پیشنهادات مردم رفته است.

او گفت تا کنون جزئیاتی دقیقی از نتیجه این گفتگوها در دست ندارد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.