مساجد و تکایای هرات امسال پرشورتر از هر سال شاهد برگزاری محافل جشن بودند

از میلاد امیرالمونین علی(ع) و روز پدر در زیارت گاه امام‌زاده مظفر(ع) در ولایت هرات با حضور پر شور مردم این ولایت گرامی داشت به عمل آمد.

امروز شنبه (13 رجب/15 دلو) مصادف است به میلاد حضرت علی (ع) و در گوشه و کنار ولایت هرات با برنامه‌های مختلف از این روز گرامی داشت شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، فرهنیگان و جوانان هرات در زیارتگاه امام زاده مظفر شهر هرات با برگزاری محفل جشن از سالروز ولادت مولود کعبه، حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی‌داشت کردند.

این برنمه ظهر مروز شنبه، 15 دلو برگزار شد.

علمای دین در این محفل از حضرت علی به عنوان شخصیت فراتر از جهان اسلام یاد کرده و تاکید بر الگوگیری از آن حضرت در شرایط فعلی کردند.

حجت السلام والمسلمین محمد قسیم عباسی، یکی از روحانیون ولایت هرات در این برنامه گفت که حضرت علی (ع) صفات زیادی دارند که تمام انسان‌ها با شناخت و الگو برداری از این صفات‌ می‌توانند راه سعادت و آرامش را در زندگی خود پیدا کنند.

آقای عباسی در ادامه عنوان کرد در طول تاریخ نه تنها دانشمندان اسلام و اشخاص بزرگ بلکه افراد از دیگر ادیان هم از ایشان صحبت و کتاب نوشته‌اند.

بر بنیاد گفته‌های آقای عباسی، تاریخ همانند علی کم‌تر به خود دیده و از نیازمندی‌های جهان امروز این است که از سیره‌ آن حضرت پیروی کند.

مردم هرات با گذشت هر سال نسبت به گرامی‌داشت مناسبت‌های فرهنگی بیشتر علاقه‌مندی نشان می‌دهند.

این رویکرد باعث شده در گوشه و کنار این ولایت از سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی‌داشت به عمل آید.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.