مسابقات جهانی قرآن کریم؛ قاریان هرات با کسب مقام دوم و سوم به کشور بازگشتند

دو تن از قاریان هرات با کسب جایگاه دوم  و سوم در مسابقات بین المللی قرآن کریم دربین 85 کشور جهان اسلام امروز به این ولایت بازگشتند.

این مسابقه بزرگ قرآن کریم، حدود 10 روزقبل در شهر تهران، مرکز ایران برگذار شده بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد جاوید اکبری، مسؤل بخش قرآنی دارالعلوم عالی صادقیه هرات گفت که در ادامه اعزام قاریان هرات به مسابقات جهانی، این­‌بار پنج تن به نمایندگی از افغانستان در این مسابقات شرکت داشتند که دو تن از آنها مقام آوردند.

به بیان آقای اکبری، سید امیر هاشیمی، از دارالعلوم عالی صادقیه هرات در بخش قرائت تحقیق بزرگسلان جایگاه دوم و آمینه شیرزاد، در بخش ترتیل خواهران جایگاه سوم این مسابقات کسب کردند.

او هم­چنان افزود که این «سی و نهمین» دور از مسابقات جهانی قرآن بود که تا کنون در بین کشور­های اسلامی برگذار شده است.

درهمین­‌ حال، سید امیر­ هاشیمی، نائب قهرمان این مسابقات گفت که این مسابقه با اشتراک قاریان برتر جهان، در سطح بالاتر نسبت به گذشته برگزار شده بود.

آقای هاشیمی افزود: «این نخستین مسابقه جهانی حضوری بود که در آن شتراک داشتم و خوشحالم که توانستم جایگاه دوم را کسب کنم».

او در ادامه بیان کرد که در گذشته هم در چند مسابقه بین‌­المللی غیر حضوری شرکت داشته که در  جایگاه دوم و سوم آن مسابقات قرار گرفته است.

از سویی­‌هم مسؤلان اداره حج و اوقاف هرات هم ضمن قدردانی از مقام­آوران این مسابقات، از برگذاری مسابقات بزرگ قرآنی جهت رشد علوم قرآنی و قاریان و حافظان قرآن کریم در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

جلال الدین حقانی، مدیر تعلیمات اسلامی ریاست حج و اوقاف هرات که در محفل تقدیر آنان اشتراک داشت گفت که اداره حج و اوقاف در نظر دارد تا برای مشتاقان علوم دینی و قرآنی مسابقات سیرت، قرآنی و رمضانی را در آیند نزدیک برگذار کند.

این در حالی­‌است که در گذشته هم شماری زیادی از قاریان ولایت هرات در مسابقات جهانی اشتراک داشتند که چندین مقام برتر را کسب کردند.

به اساس آمار اداره حج و اوقاف هرات، نزدیک به 600 مرکز علوم قرآنی در این اداره ثبت است که حدودا 57 هزار شاگرد در آن مصروف فراگیری تعالیم قرآنی می­‌باشند

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.