مردم کرخ هرات آماده جنگ علیه طالبان شدند

شماری از باشندگان ولسوالی کرخ هرات طی گردهمایی مسلحانه حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام کرده و برای مقابله با گروه طالبان بسیج شدند.

به گزارش سایت خبری وطن24، مقام ولایت هرات با نشر خبرنامه گفته: این همایش امروز شنبه (5 سرطان) با حضور والی هرات، معاون مقام ولایت، فرمانده عمومی قول اردوی 207 ظفر، رییس و اعضای شورای ولایتی و سایر مقامات در مرکز ولسوالی کرخ هرات راه اندازی شد.

در خبرنامه گفته شده باشندگان این ولسوالی با برداشتن سلاح علیه گروه طالبان بسیج شدند و از هرگونه پیش‌روی و دوام جنگ به طالبان هشدار دادند.

مردم این ولسوالی از طالبان خواستند تا با پیوستن به پروسه صلح، به جنگ و برادرکشی در کشور خاتمه داده در غیر آن با مقاومت مردمی روبرو می‌باشد.

برخی از نمایندگان مردم و مقامات امنیتی هم از این حرکت مردم استقبال کرده و نسبت به تمویل و تجهیز آنان تامید کرده‌اند.

کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات در این گردهمایی تاکید بر استفاده مطلوب از قدرت مردم علیه طالبان شده است و از مقامات امنیتی خواسته تا آنان را به صورت اساسی مدیریت کنند .

این گردهمایی باشندگان کرخ هرات از سوی مسئولان محلی هرات هم استقبال شده است.

عبدالصبور قانع، والی ولایت هرات با استقبال از قیام مردم در برابر طالبان گفت: این حرکت و قیام مردمی ثابت ساخت که طالب در بین مردم جایگاه و پایگاه ندارد و مردم ولسوالی‌های هرات در کنار نیروهای امنیتی با دشمنان مبارزه و آنان را شکست می‌دهند.

این درحالیست که در چندین منطقه دیگر هرات هم خیزش‌های خودجوش از سوی مردم بر علیه طالبان شکل گرفته است.

باشندگان هرات به طالبان هشدار می‌دهند در صورت عدم توقف درگیری‌ها با آنان خواهند رزمید.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.