مردم چهارسده و دولینه غور سالهاست در تحریم اقتصادی طالبان به سر می‌برند

مسئولان محلی و منابع مردمی در ولایت غور می‌گویند ولسوالی‌های چهارسده، پسابند و دولینه از چند سال به این طرف در تحریم اقتصادی گروه طالبان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، باشندگان ولسوالی چهارسده در یک گردهمایی خواستار توجه دولت به این ولسوالی شدند و وضعیت زندگی مردم این منطقه را وخیم توصیف کردند.

طبق گفته آنها چهارسده از سه سال به این طرف در تحریم طالبان قرار دارد و مردم با مشکلات جدی در بخش‌های صحی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

یک تن از فعالان مدنی غور در این رابطه می‌گوید: “مردم در این ولسوالی در محرومیت بالایی به سر می‌برند و سالانه کوچکترین خدمات مفید دولتی هم برای آنها انجام نمی‌شود.”

همچنین مردم ولسوالی‌های دولینه و پسابند هم با همین چالش مواجه اند و راه‌های مواصلاتی به مرکر غور از چند سال به این طرف به روی آنها مسدود اند.

تا جاییکه به گفته برخی در صورت که این مردم مواد اولیه مصرفی خود را از دهقانی به دست نیاورند احتمالا خطر مرگ از ناحیه گرسنگی دامن آنها را خواهد گرفت.

با این همه حبیب الله رادمنش، معاون والی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “ولسوالی چهار سده و دولینه از چند سال به این طرف در تحریم طالبان اند.”

به گفته او این مناطق از مرکز غور فاصله زیادی دارند و طالبان هم با حضور گسترده تمام راه‌های منتهی به مرکز غور را به روی مردم می‌بندند.

وی اضافه می‌کند این چالش را بارها با مرکز کشور شریک ساخته و امید بر این است که با اجرا شدن یک عملیات تصفیوی از سوی نها‌دهای امنیتی مسیر‌های رفت و آمد باز شوند.

همچنین نیک محمد نیکزاد، سرپرست آمریت فرماندهی پولیس غور می‌گوید: “راه‌های زمینی این ولسوالی‌ها دست کم از سه سال به این طرف مسدود است و ما از طریق هوا اکمالات و تجهیزات به این مناطق می‌فرستیم.”

به گفته او طالبان در مسیر راه دولینه و چهار سده حضور گسترده دارند و تصفیه مسیر رفت و آمد زمینی از وجود این گروه، نیاز به یک عملیات بزرگ به حمایت مرکز کشور دارد.

او اضافه می‌کند نیروهای امنیتی در تلاش اند که از هر طریق مشکلات امنیتی مردم را حل کنند و سهولت برای آنها ایجاد کنند.

با این حال گروه طالبان در این رابطه می‌گوید جنگجویان این گروه مسیر رفت و آمد این ولسوالی‌ها را صرف به روی افراد دولتی بسته اند.

این در حالیست که چندی قبل هم مردم این ولسوالی‌ها از مسدود بودن مسیر‌های رفت و آمد شکایت داشتند و دولت را در این زمینه به کم‌کاری متهم کرده بودند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.