مردم غور باید به زودی شاهد عملی شدن خواسته‌های خود باشند

این گفتگو به دنبال نافرمانی‌های مدنی و اعتراضات جوانان این ولایت مبنی بر عدم گنجانده شدن سرک و برق در بودجه سال 1399 صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این ویدئو کنفرانس روز گذشته انجام شد که در آن ابتدا برخی اعضای جامعه مدنی و شورای ولایتی خواسته‌های مردم این ولایت را مبنی بر کار سرک مرکزی، برق و استخدام جوانان غور با رئیس جمهور مطرح کردند.

ریاست جمهوری پس از شنیدن خواسته‌های مردم غور، وعده داد که او و تیم‌اش اراده بی پایانی برای شکستاندن زندان جغرافیای مرکزی کشور دارند.

او گفت در این زمینه تلاش خواهند کرد و به وزارت‌های مالیه و ترانسپورت هدایت داد که کار تدارکاتی 40 کیلومتر سرک که در بودجه سال آینده گنجانده شده را سرعت ببخشند و باید به زودترین فرصت کار عملی آغاز شود.

رئیس جمهور غنی از شورای ولایتی، جامعه مدنی و مردم غور خواست که تنها سند بودجه ملی را در نظر نداشته باشند و به یاد داشته باشند که با همکاری جامعه جهانی، دیگر منابع هم برای انکشاف وجود دارد.

آقای غنی اشاره کرد که اگر کار سرک در غور هنوز آغاز نشده به دلیل آن بوده که شرکت‌های قراردادی به گونه درست کار نکرده‌اند و نظارت جدی هم از آن وجود نداشته.

رئیس جمهور همچنین در بخش برق‌رسانی گفت که برق وارداتی کشور به سرعت در حال انکشاف است و به شرکت برشنا هدایت داد که هر چه زودتر کار اتصال غور به شبکه ملی برق را عملی سازد.

وی اشاره کرد که کار نیروگاه پنج مگاواتی برق سولری هم باید به زودی آغاز شود.

آقای غنی در ادامه از کار روی چشمه رستم و آبرسانی برای هفت هزار و 200 خانواده شهر فیروزکوه خبر داد.

او در ادامه خواهان مشارکت تمامی اقشار به ویژه کادرهای غور شده و ابراز امیدواری کرد که برای تعیین معیارهای گزینش آنها به نتیجه برسند.

چندی پیش هم حکومت یک هیئت را به منظور شنیدن خواسته‌های مردم غور به این ولایت اعزام کرده بود و این هیئت به بخشی از خواسته‌های آنان پاسخ مثبت داد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.