مردم جبرئیل هرات نیروهای جوان مردمی را برای تأمین امنیت محرم تقدیر کردند

در مراسمی با حضور علما، استادان دانشگاه و حوزه، جوانان و متنفذان در مسجد امام رضا(ع) واقع در جبرئیل هرات، از جوانانی که در بخش تأمین امنیت مراسم دهه اول محرم تلاش کردند، تقدیر به عمل آمد.

این مراسم از سوی برخی جوانان و اهالی جبرئیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دکتر علی نقی فیاض، استاد دانشگاه و حوزه، فعالیت جوانان امنیتی را به جا خوانده و خطاب به آنان گفت: “بهترین و با ارزش‌ترین کار را در ایام محرم شما انجام دادید.”

او بیان داشت جوانانی که امنیت مراسم دهه اول محرم را گرفتند کاری همچون علی اکبر و عباس(ع) را انجام دادند و عباس گونه از حریم، مردم و ناموس‌ خود نگهبانی کردند.

در همین حال، محمد مسلمیار به نمایندگی از جوانانی که برای مراسم عزاداری امام حسین(ع) تأمین امنیت کردند، گفت: عشق اهلبیت و امام حسین علیه السلام، ما را وادار به این فعالیت نموده است.

او همچنان علاوه کرد: “برخی افراد به ما به چشم بد نگاه می‌کنند در صورتی که ما فقط به طور رضاکارانه امنیت همین مردم را برای عزاداری سید و سالار شهیدان تأمین می‌کنیم.”

در ادامه، حجت الاسلام موسی رضایی، رئیس شورای علمای شیعه در هرات، ضمن تقدیر از جوانان به فلسفه قیام عاشورا پرداخت.

وی در وصف جوانان امنیتی مردمی گفت برخوردشان بسیار نیک و قابل تحسین می‌باشد.

رئیس شورای علمای شیعه هرات اشاره داشت که برخی شب‌ها بدون عمامه و با لباس عادی از جوانانی که برای مراسم محرم تأمین امنیت می‌کردند، سر می‌زد و هر بار با برخورد و اخلاق خوب آنان مواجه می‌شد.

گفتنی است که در سال‌های اخیر به دلیل تهدیدات و برخی شکاف‌های امنیتی، شماری از جوانان به صورت خودجوش در تأمین امنیت مراسم‌های دینی با نیروهای مسلح دولتی همکاری می‌کنند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.