مردم این ولسوالی به مشکلات روحی و روانی گرفتار شدند

مسئولان در ولسوالی زاول ولایت هرات می‌‌گویند بعد از درگیری طالبان و نیروهای دولتی در روستای عزیز آباد این ولسوالی بیشتر مردم دچار مشکلات روحی و روانی شدند.

احمد سعید سروری، ولسوال زاول هرات به خبرگزاری وطن24، گفت: شماری از باشندگان این ولسوالی به تکلیف روحی و روانی مواجه شده و حتی تعدادی از کودکان این روستا گنگ شدند.

به گفته او بعد از حمله طالبان بالای پوسته ارتش در عزیزآباد ولسوالی زاول باز هم این گروه در جاده‌ها و دیگر جاها ماین گذاری می‌کنند.

وی افزود این کار مخالفان مردم را سخت نگران کرده و دوام چنین وضعیت از طرف طالبان برای باشندگان عزیزآباد قابل قبول نمی‌‌باشد.

آقای سروری گفت طالبان با ماین گذاری‌ها زندگی عادی و اقتصادی مردم را به چالش کشیده است.

ولسوال زاول هرات یادآور شد این ولسوالی در مسیر شاهراه قرار داشته و طالبان هم تمرکز شان بیشتر روی همین ولسوالی می‌‌باشد.

او در ادامه افزود حافظ رشید والی نام نهاد طالبان برای هرات بیشتر در همین ولسوالی و پشتون زرغون در حال رفت و آمد می‌‌باشد.

وی خاطرنشان کرد تمام ناامنی‌‌‌ها در ولسوالی‌های هرات به ویژه ناامنی‌های اخیر پشتون زرغون همه توسط همین والی نام نهاد طالبان رهبری می‌‌شود.

در هفته‌های اخیر بیشتر ولسوالی‌های هرات ناامن شده و کار به جای رسیده که معین ارشد وزارت امورداخله و معاون وزارت دفاع ملی کشور به این ولایت برای بررسی وضعیت امنیتی سفر کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.