مردم افغانستان را تنها نگذارید

شماری از بانوان در هرات طی محفلی با تجلیل از روز جهانی حقوق بشر می‌گویند جهان باید در این شرایط بحرانی به مردم افغانستان و خصوصا زنان توجه جدی داشته باشد.

این زنان می‌افزایند به مناسبت تجلیل از روز جهانی حقوق بشر همچنین از امارت اسلامی خواسته شده تا زمینه کار و تعلیم را برای بانوان فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، روما امید، مسئول اجرائیه شبکه مدیریت زنان هرات می‌گوید: “به بهانه تجلیل از روز جهانی حقوق بشر خواستیم صدای زنان را به جهانیان برسانیم که مردم افغانستان را در این شرایط بحرانی فراموش نکنند.”

به بیان وی همچنین بانوان می‌خواهند حقوق آنان از سوی امارت اسلامی رعایت شود و زمینه کار و تحصیل برای آنان فراهم شود.

به گفته او برنامه امروزی اولین فعالیت شبکه مدیریت زنان هرات بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی بود که با حمایت کامل مسئولان حکومتی هرات برگزار شده است.

همچنین، فرشته یعقوبی، از فعالان زن هرات می‌گوید برنامه امروز برای رساندن صدای نگرانی بانوان به گوش مسئولین امارت اسلامی برگزار شده است.

به بیان خانم یعقوبی، خواسته اصلی بانوان از حکومت در شرایط فعلی این است که زمینه کار، تحصیل و تعلیم را برای آنان فراهم سازد تا از ناامیدی به وجود آمده در میان این قشر جامعه کاسته شود.

از سویی هم، مولوی نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات تامین حقوق زنان در چوکات اسلامی را جز وظایف نظام عنوان می‌کند.

آقای حقانی می‌افزاید تمام مشکلات، پیشنهادات و خواسته‌های سد راه خانم‌ها را یا داشت نموده و از طریق مقام ولایت به مسئولان مرکز می‌رساند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.