محدودیت ویزای ایران سبب شده کارگران افغان در مرز بین دو کشور کشته شوند

وزارت امور مهاجرین کشور در واکنش به خبر کشته شدن تعدادی از شهروندان افغانستان در مرز با ایران، دلیل این گونه اتفاقات را محدودیت ویزا از جانب این کشور دانسته است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این وزارت در خبرنامه ای که دیروز منتشر کرده، نوشته است باید برای کاهش این قبیل رخدادها، از جانب ایران، محدودیت های ویزا برای مردم افغانستان برداشته شود.

این وزارت با توجه به موقف فوری دولت افغانستان مبنی به درخواست معلومات در زمینه از دولت ایران، گفته وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان از مقامات دیپلوماتیک هر دو کشور می‌خواهد که برای رفع محدودیت ویزای ایران که موجب رفت و آمدهای غیر قانونی می‌شود، راهکار عملی را ایجاد کنند.

این وزارت افزوده، با وجودیکه وزارت مهاجرین بارها از خطرات مهاجرت‌های غیر منظم و قاچاقی اطلاع رسانی کرده اما بازهم دیده می‌شود چنین حوادث تکاندهنده‌ای سبب تالم و اندوه ملت و دولت افغانستان می‌گردد.

این در حالی است که دو روز پیش گزارش‌هایی منتشر شد که 57 تن از شهروندان کارگر افغان هنگام ورود به ایران از سوی مرزبانان ایرانی مورد اذیت و آزار قرار گرفته و سپس در دریا انداخته شد.

در این گزارش‌‎ها آمده است که 23 تن از این افراد جان باخته‌اند.

دولت افغانستان به محض اطلاع از این رویداد از ایران خواستار پیگیری موضوع شده است.

همچنین برای بررسی چگونگی وقوع این حادثه هیاتی را به ریاست معین سیاسی وزارت امور خارجه تعیین کرده تا موضوع را روشن بسازد.

افغانستان گفته که پس از روشن شدن موضوع، اقدام مناسب انجام خواهد شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.