مجاهد: ادعای حضور جنگویان «تی‌تی‌پی» در افغانستان نادرست است

به دنبال اظهارات آصف درانی، نماینده‌ ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان، مبنی بر حضور اعضای تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستاتن، سخن‌گوی امارت اسلامی، می‌گوید که پاکستان باید از اتهام‌وارد‌کردن بر افغانستان دست بردارد.

او افزوده که هیچ گونه مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اعضای تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از سلام‌وطندار، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی گفته که «این ادعا نادرست است که گویا شش هزار جنگ‌جوی تی‌تی‌پی در افغانستان حضور دارند. دوم این که ما اجازه نمی‌دهیم خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده شود. در این مورد ما جدی هستیم و آن‌ها هم نباید بر ما اتهام ببندند.»

مجاهد گفته که در مورد دست داشتن افغان‌ها بر حمله پاکستانی‌ها نیز اگر مدرکی دارند، نشان بدهند.

به تازگی، آصف علی‌خان درانی، نماینده‌ی ویژه‌ی پاکستان برای افغانستان، در گفت‌وگو با یک رسانه‌ی پاکستانی از وجود پناه‌گاه‌های امن تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان، نگرانی کرده و گفته است که هم‌اکنون «شش هزار جنگ‌جوی تحریک طالبان پاکستان» در افغانستان حضور و در حمله‌ها در برابر نیروهای امنیتی این کشور دست دارند.

با روی کار آمدن امارت اسلامی پاکستان بارها افغانستان را متهم به همکاری با تحریک طالبان پاکستان کرده است.

این اتهامات درحالی ابراز می‌شود که مقامات امارت اسلامی هرگونه همکاری با تی‌تی‌پی را رد کرده و گفته که بر تعهد شان نسبت به عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگران پایبند هستند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.