مجاهدین امارت اسلامی از اقدامات خودسرانه جلوگیری کنند

والی غور به تمامی ارگان‌های امنیتی و ملکی این ولایت دستور داده تا هیچ‌گونه اقدام خودسرانه با افراد مظنون انجام ندهند و از تعذیر و لت‌ و کوپ افراد بدون حکم دادگاه جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌ای مقام ولایت غور به نقل از مولوی احمدشاه دین دوست، والی این ولایت اعلام کرده که “امروز الحمدلله ما شاهد یک نظام اسلامی در افغانستان می‌باشیم و در تمام امور استقلالیت از آن مجاهدین،  علما و دانشمندان این سر زمین است.”

در اعلامیه آمده که امارت اسلامی در تمام امور نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از خود پالیسی و طرزالعمل دارد و هر اداره مکلف است که به طرزالعمل کاری خود پایبند باشد و به امور اداری ادارات دیگر مداخله نکند و از نظام اسلامی اطاعت شرعی کند.

مولوی دین دوست ادامه داده که “متأسفانه در این اواخر از طرف بعضی مجاهدین در غور بی‌اطاعتی‌های انجام می‌شود و به امور که تعلق به ارگان‌های عدلی  وقضایی می‌گیرد مداخله می‌کنند وسبب بی‌نظمی در جامعه گردیدند.”

دو روز قبل شماری از اعضای امارت اسلامی یک باشنده این ولایت را به اتهام “روزه‌خواری” تعزیر کردند که با واکنش کاربران قرار گرفت.

به دنبال این واکنش‌ها مسئولان محلی غور آن را خودسرانه خوانده و گفتند یک تن در پیوند به این رویداد بازداشت شده‌ است.

دفتر رسانه‌های مقام ولایت غور در اعلامیه‌اش افزوده که “مجاهدین فقط حق دارند اگر منکر را می‌بینند آن را به محکمه و یا ریاست امربالمعروف و نهی عن المنکر معرفی کنند.

در اعلامیه علاوه شده این فرمان رهبری امارت اسلامی است و تمامی اعضای امارت اسلامی مکلف به پیروی از آن هستند.

والی غور هشدار داده که در صورت کدام یکی از اعضای امارت اسلامی در غور چنین عملکردی انجام دهد زندانی شده و به محاکم سپرده خواهد شد.

این درحالی است که مسئولان حکومت مرکزی هم قبل از این گفته بودند که نیروهای امنیتی حق برخورد نامناسب با مظنونین را ندارند و این وظیفه نهادهای عدلی و قضایی است تا به آن رسیدگی کنند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.