متوقف بودن پروازهای هوایی در غور/میدان هوایی کم وسعت است

شرکت هوایی کامییر تن‌ها شرکت که فعالیت مسافربری در ولایت غور داشت از چند ماه به این طرف فعالیتش را در این ولایت متوقف کرده است.

ذبیح‌الله امینی، آمر میدان هوایی غور به سایت خبری وطن24 گفت: دلیل توقف پروازهای هوایی ملکی در غور کوچک بودن میدان هوایی این ولایت است.

به بیان وی شرکت هوایی کامییر در گذشته‌ها با دو فروند هواپیمایی کوچک در این ولایت فعالیت داشت که بعد از مدتی این روند را متوقف کرده است.

به گفته او تا کنون شرکت هوایی کامییر دوباره فعالیتش را در این ولایت آغاز نکرده و دلیل این مساله هم احتمالا نبود طیاره‌های کوچک می‌باشد.

وی علاوه می‌کند نسبت به افزایش وسعت میدان هوایی و شروع پروازها با مسئولان مرکزی صحبت داشته اما تا کنون در این مورد اقدامی صورت نگرفته است.

با تماس به مسئولان اداره هوانوردی ملکی کشور، حاضر به پاسخ‌گویی نشدند.

از زمان توقف پروازهای هوایی در غور و ناامن بودن شاهراه‌ها، برخی باشندگان این ولایت می‌گویند تا کنون نتوانسته به ولایات دیگر کشور سفر داشته باشند.

به گفته باشندگان غور کسانی که همسویی با دولت نداشته باشند می‌توانند زمینی مسافرت کنند اما برای کارمندان دولتی و افراد نظامی این مسیرها یعنی رفتن به سوی مرگ شمرده می‌شود.

تن‌ها در ماه ثور سال روان نزدیک به هفت فرد ملکی در مسیر شاهراه هرات – غو و کابل –  غور توسط طالبان به قتل رسیدند.

در کناری این مسایل ولایت غور از ولایت‌های است که هرساله دامنه ناامنی در آن به طور فزاینده‌ای در حال وخامت است و متوقف بودن پروازهای ملکی در این زمان چالش‌های جدی را در پی داشته است.

برخی افراد با طیاره‌های نظامی از این ولایت سفر می‌کنند اما این فرصت برای همه مقدور نیست.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.