مبتلایان کرونا در افغانستان به 3392 نفر رسید/168 واقعه جدید

وزارت صحت عامه می‌گوید که در 24 ساعت گذشته، 168واقعه جدید مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده که به این ترتیب شمار مجموعی مبتلایان به 3392 نفر افزایش یافته است.

داکتر وحید مجروح معین وزارت صحت عامه که امروز چهارشنبه (17ثور)هنگام دریافت بسته کمکی نهاد “الغرافه” دولت قطر برای مبارزه با کرونا ویروس در کابل صحبت می‌کرد گفت:” در 24 ساعت گذشته، 168واقعه جدید ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است که با ثبت این موارد شمار مجموعی واقعات در کشور به 3392 تن افزایش یافته است”.

بیشترین واقعات ثبت شده جدید در ولایات کابل با ثبت 67 واقعه، هرات 32 واقعه و قندهار با 14واقعه می‌باشد.

آقای مجروح گفت:” با وجود اینکه 168واقعه جدید مثبت در یک شبانه روز یک رقم بالا است اما وقتی با کشورهای منطقه و جهان مقایسه شود ما توانسیم با استفاده موثر از منابع دولت و با همکاری کشورهای همکار یک الگو موفق در قسمت محدویت انتشار ویروس کرونا در جهان باشیم”.

وی بیان داشت اگر مردم همکاری بیشتر همراه وزارت صحت عامه داشته باشند “ما وعده می‌دهیم که یک الگوی موفق در آینده در قسمت مبارزه با کرونا باشیم”.

معین وزارت صحت گفت:”بسته کمکی که از طرف نهاد الغرافه قطر صورت گرفته است در قسمت ایجاد مرکز تشخیص کرونا در مناطق محروم و دور دست به مصرف خواهد رسید”.

به گفته مجروح یک شفاخانه درجه اول تشخیص کرونا در ولایت فراه توسط نهاد الغرافه دولت قطر اعمار می‌شود و همچنان به تعقیب آن یک مرکز PCR دیگر نیز توسط این نهاد در ولایت نیمروز که در معرض خطر قرار دارد ایجاد می‌گردد.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه در شبانه روز گذشته، 9 واقعه فوتی ناشی از ویروس کرونا که شامل 5 واقعه در هرات و در ولایات کابل، بلخ، تخار و پروان هر کدام یک واقعه می‌باشد که با ثبت این موارد شمار فوتی‌های ناشی از کرونا به 104تن و شما شفایافتگان با ثبت 37 واقعه در 24 ساعت به 458 تن رسیده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.