ما منتظر صلح هستیم/اشرف غنی لویه جرگه مشورتی را تعطیل کند

به گزارش خبرگزاری وطن24، این مانور که از منطقه “خواجه کله” شهر هرات آغاز شده بود، با حضور پررنگ مردم، به خصوص جوانان تا منطقه باغ ملت و یادواره جهاد مردم این ولایت ادامه یافت.
امیر محمد اسماعیل خان، رهبر و فرمانده جهادی در غرب کشور در این مراسم ضمن یادبود از دوران جهاد و مقاومت و تجلیل از مقام شامخ شهدا، آرزوی صلحی مستدام و پایدار را در کشور کرد.
به گفته او، صلح افغانستان در گرو این است تا همگی با یکدیگر و متحدانه هم سو شده و به جنگ‌های نیابتی چندین ساله پایان داده شود.
وی بیان کرد: “ما امیدوار هستیم به زودترین فرصت دور دوم مذاکرات رو در رو با طالبان آغاز شود تا در آن به نتایج خوبی در زمینه صلح برسیم و این جنگ کشنده را پایان دهیم.”
امیر محمد اسماعیل خان در ادامه با اشاره به جرگه مشورتی صلح گفت: “من در گذشته هم، در همان روزهای نخستی که این مسئله مطرح شد، گفتم که این جرگه نمی‌تواند کارساز باشد و دلیلش هم این بود که مبادا در آنجا چیزی مطرح شود که اساس صلح افغانستان را زیر سوال ببرد.”
این رهبر جهادی در این زمینه از محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری خواست تا جرگه مشورتی صلح را لغو کند و بگذارد که مذاکرات صلح به خوبی پیش برود.
او همچنین عدم حضور سران سیاسی و شخصیت‌های مطرح کشور در این لویه جرگه را نشانی دیگری بر ضعف آن دانسته است.
علاوه بر این قاری احمد علی غوردروازی، یکی دیگر از فرماندهان جهادی هرات جهاد مردم افغانستان را مهمتر از آن دانست که خیلی‌ها تصور می‌کنند.
او گفت: “جوانان دیروز به نحو احسن وظایف خود را در قبال افغانستان انجام دادند و امروز نوبت نسل و جوانان امروز است تا با حفظ ارزش‌های هشتم ثور، حماسه‌های نو بیافرینند.”
این فرمانده جهادی خواهان این شد تا جوانان، فلسفه هفتم و هشتم ثور را مورد مطالعه قرار دهند و درک کنند که در 14 سال جهاد، چه اتفاقاتی رخ داده است.
قرار است تجلیل از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان امشب هم با نورافشانی در هرات تجلیل شود.
محمد اسماعیل خان خواسته در این برنامه از تیراندازی‌های هوایی و ایجاد نگرانی میان مردم جلوگیری شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.