لیست افراد خیانت‌کار به رسانه‌ها منتشر خواهد شد

والی بادغیس گفته در پیش‌روی طالبان و یک بارگی سقوط کردن ولسوالی‌ها در بادغیس افراد زیاد دست دارند از جمله وکیل‌های پارلمان و برخی از اعضای شورای ولایتی همچنان برخی متنفذین این ولایت می‌باشند.

حسام‌الدین شمس والی بادغیس به خبرگزاری جمهور گفت: “این افراد همه شناسایی می‌شوند بعد از تکمیل شدن لیست این افراد به رسانه‌ها منتشر خواهد شد.”

او افزود تا کنون بیشتر آنان شناسایی شدند.

شمس افزود لیست افرادی که به نظام خیانت کردن هنوز تکمیل نشده است.

همچنان آقای شمس می‌گوید در این لیست افراد مهم و کلیدی وجود دارد که در فرو پاشی ولسوالی‌ها رابطه مستقیمی داشتند.

در همین حال والی بادغیس دو تن از افراد در این لیست به نام‌های “گل احمد عارفی مشاور شورای عالی مصالحه ملی و قوماندان ارباب رحیم داد” را در صفحه فیس بوکش افشا کرده است.

والی بادغیس در صفحه فیس‌بوکش نگاشته: “گل احمد عارفی مشاور شورای عالی مصالحه ملی و قوماندان ارباب رحیم داد که در سقوط سنگ آتش، چشمه دوزک، کندک سوم اردو و تسلیمی صدها سرباز و تجهیزات نظامی به دشمن، نقش مستقیمی را دارند.”

او در ادامه متنش افزوده که اداره محلی به موی‌سفیدان و بزرگان بادغیس بسیار خدمات انجام داده است اما برخی از آنان خیانت کار از آب در آمدند.

همچنان شمس تصریح کرده و گفته دیگر کسانی که “مار آستین” بودند شناسایی و به مجازات قانونی خود خواهند رسید.

با این همه، گفته شده بود علت اصلی سقوط ولسوالی ها توسط طالبان از سوی برخی متنفذین در بادغیس صورت گرفته است.

پیش از این عزیز بیگ رئیس شورای ولایتی بادغیس هم در این باره گفته وضعیت کنونی بادغیس به دلیل خیانت‌های برخی بادغیسی‌ها می‌باشد.

او گفته آمر امنیت بادغیس و همچنان چندین مقام دیگر با سربازان خود به طالبان پیوسته‌اند و اگر نیروهای امنیتی دیگر از قلعه نو دفاع نمی‌کردند حالا قلعه‌نو به دست طالبان بود.

از طرفی دیگر چند روز گذشته فایل صوتی از امر‌الله صالح معاون اول رئیس جمهور که با امیرشاه نائب‌زاده نماینده بادغیس در پارلمان در تماس تلیفونی صحبت کرده است، پخش شده بود.

در این مکالمه تلیفونی، امرالله صالح، امیرشاه نایب زاده را خیانت کار خطاب کرده است.

در جهت مخالف امیرشاه نائب زاده هم در ویدیویی اتهام‌های وارده بر خود را رد کرده است.

با این همه ، گفته می‌شود سقوط ولسوالی‌ها در بادغیس در جنگ روانی و همچنان رابطه بیشتر افراد با طالبان در بادغیس عنوان شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.