قطر: آتش‌بس در 24 ساعت پیش‌رو در نوار غزه برقرار می‌شود

وزارت خارجه قطر گفته که تلاش‌های میانجیگرانه به توافق آتش‌بس در نوار غزه منتهی شد و طی ۲۴ ساعت آتی، زمان شروع آن اعلام خواهد شد.

قطر، مصر و آمریکا میانجیگران این توافق هستند. بر اساس توافق، تحرک هواپیماهای اسرائیلی بر فراز غزه، روزانه شش ساعت، باید متوقف باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ساعاتی قبل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز از دست‌یابی به توافق آتش‌بس موقت 4 روزه در غزه خبر داد. حماس گفته این توافق پس از یک دوره مذاکرات طولانی و طاقت‌فرسا با تلاش‌های بی‌وقفه قطر و مصر بدست آمده است.

براساس این توافق، 50 اسیر صهیونیست زن و کودک زیر 19 سال آزاد خواهند شد و در مقابل نیز 150 زن و کودک زیر 19 سال فلسطینی موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

حماس با نشر بیانه‌ای ضمن اعلام دست‌یابی به توافق آتش‌بس انسانی 4 روزه، گفته است که صدها لاری ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثنا در شمال و جنوب وارد خواهد شد.

این توافق درحالی به‌ دست می‌آید که جنگ تقریبا پنجاه روزه در نوار غزه و حملات بی‌امان صهیونست‌ها، جان دست‌کم 14 هزار غیرنظامی را گرفت.

بر بیناد اعلام دولت مستقر در نوار غزه، بیشتر از نیمی از ساختمان‌های غزه ویران شده و برخا هم آسیب‌های جدی دیده‌اند.

تمامی زیرساخت‌ها از جمله بیمارستان‌ها از سوی صهیونست‌ها مورد حمله قرار گرفته و از بین رفته است.

فلسطین می‌گوید که عملیات طوفان‌الاقصی به‌دلیل پاسخ به 75 سال جنایت صهیونست‌ها بوده و جنایت‌ها این رژیم در این 50 روز نمایان‌گر «توحش» سران آن است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.