قرانیان زلزله در ترکیه و سوریه از مرز 16 هزار تن گذشت

بر اساس آمارهای جدید، مجموع قربانیان زلزله مرگبار اخیر در ترکیه و سوریه از ۱۶ هزار نفر گذشته است.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از رسانه‌های جهانی، جدیدترین آمار نشان می‌دهد که مجموع قربانیان زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه از ۱۶ هزار نفر گذشت و بیش از ۶۹ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

الجزیره به نقل از مقامات گزارش داده که تاکنون دستکم ۱۲۸۷۳ نفر در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و در سوریه هم حداقل ۳۱۶۲ نفر قربانی شده‌اند.

طبق اعلام آژانس بلایای طبیعی ترکیه، در مجموع ۲۸۰۴۴ نفر از مناطق زلزله‌زده در جنوب ترکیه تخلیه شده‌اند.

در حالی عملیات امداد و نجات در ترکیه در پی زمین‌لرزه مرگبار دوشنبه به مرکزیت جنوب این کشور ادامه دارد که طبق گزارش‌ها بسیاری از مردم زلزله‌زده احساس می‌کنند که رها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «در غازی آنتپ که پس‌لرزه‌های شدید در آن ادامه دارد، ساکنان تقریبا چیزی ندارند. مغازه‌ها بسته است، وسایل گرمایشی سوخت ندارند زیرا خطوط گاز برای جلوگیری از انفجار قطع شده و یافتن بنزین دشوار است. تنها نانوایی‌ها با صف‌های طولانی باز مانده‌اند».

در سوریه هم وضعیت مشابه ترکیه است.

بشار اسد، رئیس جمهور الین کشور در نشستی در دمشق از کمبود کمک‌های بین‌المللی به آسیب دیدگان و تحریمک آمریکا علیه این کشور انتقاد کرد.

او گفت: «آمریکا نمی‌گذارد کمک‌های ین‌المللی به زلزله‌زدگان برسد و هم‌چنان به تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه ادامه می‌دهد.»

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.