فعالان وبزرگان مردمی غور با تهدید امنیتی روبرو‌ اند

آگاهان و فعالان در ولایت غور می‌گویند بزرگان مردمی و فعالان مدنی در این ولایت تحت تهدید بعضی گروه‌های خاصی تروریستی قرار دارند.

فضل الحق احسان، رئیس شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “امنیت در هیچ نقطه کشور حاکم نیست و در غور هم اوضاع وخیم‌تر از گذشته و ترورهای هدفمندانه افزایش یافته است.”

به بیان وی اکثر بزرگان، فعالان مردمی و حتی اراکین بلند پایه دولتی این ولایت در تهدید گروه‌های خاصی قرار دارند و هر لحظه ممکن است مورد ترور مستقیم و انفجار ماین‌های مقناطیسی قرار بگیرند.

او اضافه می‌کند ریشه تمام این ناامنی‌ها بر می‌گردد به همکاری بزرگان مردمی و فعالان مدنی با دولت و تلاش در راستای حمایت از حکومت محلی که این روند برای بعضی‌ها ناخوشایند است.

همچنین یک فعال مدنی که نخواست نام از وی برده شود گفت: “در غور تا کنون اشخاص زورمند و قومندانان قدیم قدرت بالایی دارند.”

به گفته او این افراد با ایجاد شبکه‌های ارتباطی با گروه‌های مخالف دولت و قدرت محلی که دارند در صدد این است که جایگاه و منافع مالی خود را در اختیار داشته باشند.

وی علاوه می‌کند “فعالان مدنی و بزرگان دولتی_مردمی در صورت که در مغایرت با منافع این افراد دست بلند کنند در تهدید و خطر مرگ قرار می‌گیرند.”

همچنین عبدالمعروف رامش سخنگوی فرماندهی پولیس غور در این رابطه گفته “متاسفانه در غور اکثر برزگان و فعالان مدنی ما در معرض تهدید قرار دارند.”

او افزود مخالفان دولت جهت رسیدن به اهداف “شوم” شان از این طریق در بین مردم ترس و وحشت ایجاد می‌کنند و به این فکر است که فعالان و آگاهان را از فعالیت‌های شان باز دارند.

این درحالیست که یک هفته قبل معاون شورای ولایتی غور در یک انفجار ماین مقناطیسی کشته و یک عضو دیگر این شورا هم مجروح شد.

هنوز علت اصلی ترور این مقام مردمی مشخص نشده است و گروهی هم مسئولیت ترور آن را به عهده نگرفته است.

تنها در غور ترورهای هدفمندانه و هدف قرار دادن افراد خاصی افزایش نیافته بلکه در اکثر ولایات افغانستان صبح هر روز با یک انفجار یا ترور هدفمند آغاز می‌شود.

همچنین در حدود کمتر از یک ماه در کشور نزدیک به شش خبرنگار به طور مرموزی کشته شدند که تا کنون علت اصلی به قتل رسیدن آنان واضح نشده است.

این وضعیت در بین مردم و فعالان مدنی نگرانی خلق کرده و به نوعی فضای ترس و وحشت را در کشور به‌بار آورده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.