فراغت 7500 دانشجو از دانشگاه هرات؛ وزیر تحصیلات عالی: امارت اسلامی متعهد به رشد ظرفیت علمی کشور است

ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی امارت اسلامی در محفل فراغت دانشجویان دانشگاه هرات گفت که جوانان تحصیل کرده کشور لازم است که در برابر حملات فکری دشمن ثابت قدم و در مقابلش مبارزه کنند.

وی همراه هیئتی روز گذشته (شنبه، 11 قوس) به ولایت هرات سفر کرده است.

آقای ندیم در محفل فراغت دانشجویان دانشگاه هرات هدف از سفرش بررسی مشکلات تحصیلی جوانان و مراکز تحصیلات عالی این ولایت عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، امروز محفل فراغت دست‌کم هفت هزار و 500 دانشجو از دانشگاه هرات برگزار شد که در این مراسم وزیر تحصیلات عالی، رئیس دانشگاه هرات و دیگر مسئولان محلی و فرهنگیان این ولایت حضور داشتند.

وزیر تحصیلات عالی در صحبت‌های خود گفت : «جوانان به وسیله علم که حاصل کردند مبارزه را با حملات فکری دشمن آغاز کنند».

او هدف از سفرش به ولایت هرات بررسی مشکلات و توسعه سطح آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی این ولایت عنوان کرد.

آقای ندیم می‌گوید امارت اسلامی متعهد بر رشد ظرفیت علمی کشور است و برای ارتقای نظام تحصیلاتی کشور در تمامی دانشگاه‌های ولایات لابراتوار‌ها، غنی سازی کتابخانه‌ها و کار‌های زیر بنایی در جریان است.

به گفته این مقام در ولایت هرات هم قرار است ساختمان برای داکتران دانشگاه این ولایت ساخته شود تا دانشجویان با کارهای عملی و آموزش بهتر برای خدمت به مردم فارغ شوند.

وی همچنین اشاره کرد که در سال آینده آموزش علوم دینی هم ارتقا می‌یابد و به شکل تخصصی‌تری برای دانشجویان آموزش داده می‌شود.

در ادامه این مراسم مسئولان دیگر هم تاکید بر بیشرفت جامعه علمی کرده‌اند.

بیشتر آنان تاکید کردند که بیشرفت و رشد جامعه بار دوش جوانان تحصیل کرده است.

خواست دانشجویان فارغ شده هم از مسئولان ایجاد زمینه کاری و فراهم سازی بورسیه‌های تحصیلی برای رشد بیشتر ظرفیت علمی آنان می‌باشد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.