غور سالهاست نه امنیت دارد و نه پیشرفت

کم توجهی دولت نسبت به پیشرفت و تامین امنیت ولایت غور، شکایت های را به بار آورده است.

عطا محمد دهقان‌پور، نماینده غور در شورای ملی به خبرگزاری وطن 24 گفت: “با نگاه به وضعیت فعلی غور گمان می‌کنم این ولایت خارج از جغرافیایی افغانستان است.”

به گفته او ولایت غور با وجود که بالای یک ملیون نفوس دارد و از ولایت های مهم و اقتصادی کشور به شمار می‌رود هنوز در حوزه پیشرفت آن اندک توجهی از سوی حکومت نشده است.

وی بیان می‌کند واضح ترین نمونه بی توجهی دولت نسبت به پیشرفت غور، نبودن “یک متر” جاده اسفالت شده در خارج از مرکز شهر این ولایت می‌باشد.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت گفت: “مردم غور سالهاست زیر بار ظلم طالبان به سر می‌برند ولی دولت نه این وضعیت مردم را میبیند و نه برای تامین امنیت تلاش می‌کند.”

همچنین آقای دهقان‌پور علاوه می‌کند نبود امنیت باعث شده اکثر کودکان غور بدون تعلیم و تحصیل بزرگ شوند و معلم های خیالی بدون داشتن سواد خواندن و نوشتن معاش دریافت کنند.

وی افزود این وضعیت، زندگی زنان غور را هم تحت تاثیر قرار داده و با چالش های فراوانی روبرو ساخته است.
به باور او محروم ماندن بانوان از تحصیل، ازدواج اجباری، مجازات‌های خیابانی و …از عمده مشکلات است که زنان غور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ولی نهاد‌های دولتی هیچ‌گونه تلاشی موثر در راستای بهبود وضعیت آنان انجام نمی‌دهند.

او در اخیر تاکید می‌کند “نمایندگان غور با‌رها نسبت به این وضعیت صدای دادخواهی بلند کردند ولی دولت هیچ‌گونه توجهی انجام نداده است.”

خواستیم نظر مسئولان محلی غور را در این رابطه داشته باشیم ولی با تماس‌های مکرر حاضر به پاسخ گویی نشدند.

ولاین غور از ولایت‌های کوهستانی و نسبتا محروم افغانستان به شمار می‌رود.

مردم این ولایت نسبت به عدم پیشرفت این ولایت بارها صدای اعتراض بلند کرده و دولت را متهم به کم‌کاری کرده اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.