غزنی برای جلوگیری شیوع کرونا سه هفته قرنطینه شد

مسوولان محلی غزنی اعلام کردند که شهر غزنی به منظور جلوگیری و مبارزه با ویروس کرونا برای سه هفته قرنطین شده است.

این تصمیم روز گذشته شنبه (30 حمل) در نشست هیات اداری مقام ولایت غزنی گرفته شده است.

بر بنیاد این تصمیم، سر اﺯ امروز يک‌شنبه تمامى دکاکين و اصناف در جريان روﺯ مسدود مى‌باشند و فقط دواخانه‌ها، شفاخانه‌ها، بانکها، صرافى‌ها و رستورانت‌ها با در نظر داشت هدايات لاﺯم بهداشتى جهت وقايه ويروس کرونا مد نظر گرفته باشند اجاﺯه فعاليت دارند.

در این فیصله نامه آمده که تمام دکاکین در شهر غزنی اﺯ ساعت 7 شام الى 12 شب می‌توانند فعاليت کنند.

همچنین گفته شده که گشت و گذار مردم در داخل شهر، پارک‌هاى تفريحى، فاتحه خوانى و غيره موارد که منجر به اﺫحام می‌گردد مطلق ممنوع بوده و قيود روﺯ گردى بطور کامل وضع می‌گردد.

در این فیصله گفته شده که در چهار درواﺯه ورودى شهر غزنى نیز پرسونل مشترک ارگانهاى امنيتى به منظور جلوگيرى اﺯ گشت وگذار بى‌مورد مردم جابجا گرديده اﺯ ورود بيجا و بدون ضرورت مردم به شهر جلوگيرى می‌کنند.

گفته شده که به کارمندان ادارات دولتى ملکی و نظامی در صورتی می‌توانند گشت و گذار کنند که کارت هويت و يا استعلام با مهر و امضاى مسئول ادارات خويش را داشته باشند. مراجعين ادارات دولتى نیز در صورت ضرورت مبرم، می‌توانند به ادارات مراجعه کنند.

جامعه مدنى و رضاکاران که در جهت جلوگيرى شيوع ويروس کرونا فعاليت می‌کنند نیز کارت هویت از سوی کمیته موظف قرنطین دریافت خواهند کرد.

در این فیصله نامه تاکید شده که با افراد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

گفتنی است که در شهر غزنی نیز بیش از 10 تن به ویروس کرونا مبتلا شده که در مرکز تجرید این شهر زیر تداوی قرار دارند و گفته می‌شود که احتمال شیوع بیشتر این ویروس وجود دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.