عملیات کشفی ارتش در سه ولایت غربی کشور/12 حلقه ماین کشف شدند

مسئولان ارتش در غرب افغانستان می‌گویند در پی عملیات‌های نیروهای امنیتی در ولایت‌های فراه، غور و بادغیس، 12 حلقه ماین جاسازی شده طالبان کشف شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در خبرنامه پایگاه ارتش در هرات آمده: “روز گذشته در جریان عملیات تصفیوی در قریه جات ریگی، دیگ فروش، قلعه زمان و گرجی‌ها، در مربوطات شهر فراه پنچ حلقه ماین کشف و خنثی شدند.”

عملیات تصفیوی نیروهای ارتش در حومه شهر فراه چند روز قبل راه اندازی شده بود.

در این عملیات طبق گفته‌های مسئولان امنیتی به طالبان تلفات وارد شده و از بعضی ساحات عقب رانده شدند.

انفجار و جاسازی ماین‌های کنارجاده‌ای و حملات با موتر بمب نشان می‌دهد تاکتیک جنگی طالبان فراه در چند ماه اخیر نسبتا عوض شده است.

این گروه حملات تهاجمی بالای پوسته‌های امنیتی را کاهش داده و بیشتر دست به انفجار موتر بمب و جاسازی ماین‌های کنار جاده‌ای رو آورده است.

چیزی که در چند ماه اخیر در این ولایت مشاهده شده است.

در متن فرستاده شده پایگاه ارتش همچنین آمده  “در جریان عملیات تصفیوی درقریه جات اولادمیر، اولاد خیرخواه در مربوطات ولایت غور چهارحلقه ماین کشف و خنثی شد.”

این پایگاه افزوده نیروهای ارتش سه حلقه ماین را هم از مربوطات شرق و غرب بند زرمست ولایت بادغیس کشف وخنثی کرده‌اند.

طالبان تا کنون به این خبر نپرداخته‌اند.

این درحالیست که احتمال افزایش حملات و درگیری‌ها بین دولت و طالبان در غرب افغانستان وجود دارد.

در بادغیس چند ولسوالی به شمول شاهراه‌ها در خطر تهدید طالبان قرار دارد.

با این همه در سفر اخیر مسئولان ارتش و معین وزارت داخله در بادغیس پلان  راه اندازی حملات جهت تصرف شاهراه‌های این ولایت روی دست گرفته شده است.

در ولایت غور هم نقاط کلیدی و شاهرگ‌های اقتصادی این ولایت در تهدید و نسبتا تصرف طالبان قرار دارد و هر لحظه هم خطر راه اندازی حملات از سوی طالبان وجود دارد.

در این میان اما نیروهای دولتی در ولایت فراه نسبتا پُرقوت‌تر از گذشته‌اند.

افزایش پایگاه‌های امنیتی در ولسوالی‌ها و اطراف شهر و سرکوپ هوایی طالبان در ماه‌های گذشته از دست آوردهای نیروهای امنیتی در فراه به شمار می‌رود.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.