عقیده وحدت باید از نخبگان به میان توده مردم راه بیابد

در مراسمی که از سوی نهاد مرصاد به منظور چگونگی رسیدن به وحدت عملی در ولایت هرات برگزار شده بود، تاکید جدی بر این شد تا وحدت در میان توده‌های مردم راه پیدا کند.

این برنامه به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت به راه افتاده است.

محمد داوود افشار، مسئول این نهاد می‌گوید در حال حاضر مهمترین نقش را در مدیریت آحاد جامعه، نخبگان بر عهده دارند تا به سمت و سویی درست رهنمایی کنند.

به بیان او، اقشار دانشگاهی و آکادمیک کشور که پیرامون تقریب میان مذاهب کار میکنند، دارای توان بالایی از اقناع جامعه به منظور پیشرفت و آگاهی دهی هستند.

از جانبی هم حجت‌الاسلام والمسلمین اشتری، از روحانیون مدرس در حوزه به این باور است که ریشه و اساس وحدت اسلامی در دین مقدس قرار دارد.

به گفته او، دین اسلام، دینی است که هدف اصلی‌اش یکپارچه سازی انسان‌ها می‌باشد و به همین لحاظ وحدت دارای اهمیت فراوانی می‌باشد.

این روحانی در کنار این یادآور شد که برای عملی شدن وحدت اسلامی، باید مردم را در بطن معلومات حقیقی اسلام و اهداف کلی آن قرار داد.

از جانبی دیگر سیدعبدالله نایاب، مسئول مرکز فرهنگی – اجتماعی تبیان در ولایت هرات معتقد است که توده‌ها همواره با مدیریت نخبگان جامعه که شامل علمای دینی و دانشگاهیان می‌شود، می‌توانند به رهیافتی مطلوب برسند.

به بیان او وحدت میان عموم مسلمانان، چیزی است که از سطوح نخبگان به مردم سرایت می‌کند و توده‌ها به صورت عملی آن را نشان می‌دهند.

گفتنی است در این همایش علمی، تعداد زیادی از دانشگاهیان، علمای دینی و دانشجویان حضور داشتند.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.