عدم رضایت باشندگان هرات از تیل کم کیفیت و قیمت بالای آن

شماری از باشندگان ولایت هرات می‌گویند قیمت مواد سوختی به ویژه پطرول نظر به شرایط اقتصادی خیلی بلند است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالفتاح رحمانی، یکی از دارندگان وسایط نقلیه در هرات می‌گوید: قیمت مواد سوختی مانند پطرول نظر به شرایط کار و کیفیت آن ارزش نزدیک به 70 افغانی را در هر لیتر ندارد.

وی بیان داشت: در بیشتر جاها که وسایط نقلیه‌‌اش را تیل زده بعد از مدت کمی به دلیل کم کیفیت بودن آن دوباره دچار عوارض شده است.

او افزود: تیل‌های که در بازار هرات به فروش می‌رسد قیمت‌های مختلفی داشته و آن توقعی را که شهروندان دارند، تیل با کیفیت و درجه یک در بازار خیلی کم یافت می‌شود.

به باور این باشنده هرات، روزانه هر آن چی که توسط سه چرخه‌اش در بازار کار می‌کند بیشتر از نصف آن را برای خرید تیل هزینه می‌‌کند.

غلام سخی، یکی دیگر از باشندگان و دارندگان وسایط نقلیه در داخل شهر هرات می‌گوید: باید دولت نظارت جدی در مرزها داشته باشد تا تیل بی‌کیفیت وارد بازار نشود.

وی افزود: اگر دولت جلوی تیل‌های بی‌کیفیت را نگیرد و در بازار عرضه شود یک ضربه بزرگ اقتصادی به ملت خواهد بود.

اما با تلاش‌های زیاد نتوانستیم دیدگاه اداره نورم و استندرد هرات را داشته باشیم.

در همین حال ناصر ارمل، سخنگوی شهرداری هرات می‌گوید: دلیل این که تفاوت در قیمت تیل‌ها در بازار وجود دارد، مربوط به نوعیت، جنسیت و کیفیت آن می‌باشد.

او یادآور شد: تیل‌های که در بازار وجود دارد ” اِ 80، اِ 90، اِ 92 و اِ 93 ” بوده که هر کدام از این تیل‌ها در بازار چند افغانی تفات می‌کند.

سخنگوی شهرداری هرات تأکید کرد: این اداره با هماهنگی دیگر ادارات قیمت‌ها را در بازار به صورت جدی کنترول کرده و هشدار داد هر کسی که دست به تخلف بزند با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

پیش از این هم مسئولان امارت اسلامی در هرات از ورود چندین هزار لیتر تیل بی‌کیفیت در داخل شهر جلوگیری کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.