عاشورای حسینی با تاکید بر تحکیم اخوت و برادری در ولایت فراه گرامی داشت شد

مراسم عاشورای حسینی روز گذشته (جمعه، 6 اسد) در ولایت فراه با حضور شماری از مسئولان دولتی و صدها تن از عزادارن امام حسین(ع) در فضای امن و به صورت باشکوه گرامی داشت شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24،  در این مراسم، نماینده‌ فرمانده امنیه، رئیس اطلاعات و فرهنگ، آمر محتسبین ریاست امر به معروف و نهی از منکر، آمر تلویزیون ملی، موی سفیدان و صدها تن از عزاداران حسینی شرکت داشتند.

محمد عبدالحی سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه در کنار بیان فضیلت تجلیل از ایام معتبر دینی، آن را حق همه جانبه مسلمانان عنوان کرد.

وی افزود برای حفظ دین و کشور باید فداکاری نموده و از تفرقه، مسائل سمتی، زبانی و قومی دور باشیم تا در کشورمان رونق و توسعه برقرار شود.

رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه عنوان کرد که افغانستان خانه مشترک تمام افغانستانی ها است و همه شروندان در سایه امنیت و بدون هیچ گونه ترس و تهدیدی زندگی کنند.

در ادامه، شیخ عزت الله نظری، خطیب مسجد امام جعفر صادق(ع) در مورد ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا سخن گفت و از درس‌های که می‌توانند جوانان در این راه الگو برداری کنند پرداخت.

آقای نظری، سوزاندن قرآن کریم در کشور سویدن را به نمایندگی از برادران اهل تشیع در فراه سخت نکوهش کرد و از مسئولان امارت اسلامی خواست تا علاوه بر عدم اجازه ندادن به اتباع سویدنی در افغانستان، هر گونه قرار داد تجاری و اقتصادی با آنان را متوقف ساخته و اجازه فعالیت به سازمان‌ های امداد‌ رسانی آنها در کشور داده نشود.

از سوی دیگر، حافظ راسخ، آمر حوزه سوم امنیتی مرکز ولایت فراه می گوید که حدود ده روز است که نیروهای امنیتی و دفاعی شبانه روز امنیت برادران شیعه خود را تأمین کرده و هیچگاه اجازه نمی‌دهند تا مراسم های مذهبی هموطنان مان ناامن شود.

مجالس عزاداری در ماه محرم امسال در ولایت‌های غربی به صورت با شکوه و با اشتراک دسته‌های هزاران نفری برگزار گردید.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.