طالبان در رویای سقوط پسابند غور/لشکرکشی از تمام غور به پسابند

شمار از اعضای شورای ولایتی غور از احتمال حمله طالبان جهت سقوط ولسوالی پسابند این ولایت خبر می دهند.

بصیراحمد قادری عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “گروه طالبان قصد دارد تا در روزهای آینده ولسوالی پسابند غور را از دست دولت خارج کند.”

او می گوید تمام راه های مواصلاتی مرکز به ولسوالی پسابند مسدود است و این خودش میتواند خطر بزرگ برای نیروهای دولتی در این ولسوالی محسوب شود.

وی ادامه می دهد با بسته بودن راه های زمینی دفع حمله طالبان توسط نیروهای هوایی کشور، دشوار است.

این عضو شورای ولایتی علاوه می کند در صورت باز بودن راه های مواصلاتی، پشتیبانی زودتر به نیروهای امنیتی می رسد و دفع حمله این گروه آسان تر می شود.

در همین حال منابع خبرگزاری وطن24 در باره احتمال سقوط ولسوالی پسابند به دست طالبان می گویند: “سقوط ولسوالی پسابند ولایت غور در روزهای آینده در دستور کار گروه طالبان می باشد.”

این منابع اضافه می کنند در روزهای اخیر طالبان تمام نیروهای خود را از دیگر ولسوالی های غور به سمت ولسوالی پسابند سوق داده اند.

اما عارف عابر سخنگوی والی غور می گوید: “تحرکات طالبان بر ضد نیروهای امنیتی در ولایت غور وجود دارد ولی احتمال سقوط ولسوالی پسابند به دست این گروه نادرست است.”

او می گوید راه های مواصلاتی ولسوالی پسابند با مرکز ولایت مسدود است و مردم حدود چهار و نیم سال در تحریم اقتصادی طالبان در این ولسوالی می باشند.

سخنگوی والی غور اضافه میکند نیروهای هوایی به زود ترین وقت حملات خود را جهت پاک سازی این ولسوالی از وجود طالبان آغاز خواهند کرد.
این مقام تاکید می کند طالبان در ولایت غور توان مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند.

ولایت غور از ولایت های نسبتا نا امن و کوهستانی افغانستان به شمار می رود.

طالبان در اکثر نقاط این ولسوالی حضور دارند و هر چند وقت یک بار حملات خود را بالای مواضع نیروهای دولتی انجام می دهند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.