طالبان برای ایجاد سهولت در رونق فعالیت تجارتی سکتور خصوصی تلاش کنند

اعضای اتاق‌های تجارت و سرمایه گذاری هرات طی دیداری با والی طالبان در هرات بر ضرورت تلاش برای رونق بخشیدن به کسپ و کار تجارت تاکید کرده و خواهان فراهم نمودن سهولت در این رابطه شده‌اند.

به گزارش سایت خبری وطن24، اعضای اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات روز گذشته چهارشنبه (3 سنبله) طی دیداری با مسئولان محلی طالبان در هرات چالش‌های فراه راه سکتور خصوصی را بیان داشته و تاکید بر هماهنگی و ایجاد سهولت در این رابطه از سوی طالبان شده‌اند.

یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری در این نشست خواهان توجه در قسمت قیمت تعرفه‌های گمرکی کالا‌های وارداتی شد و ضمناً از مقام ولایت درخواست کرد تا در رابطه به پروسه روند و نوبت موترهای ترانسپورتی هماهنگی و هم‌فکری لازم صورت گیرد.

همچنین آقای قاضی‌زاده، بخاطر حل مشکلات سکتور خصوصی خواهان ایجاد یک کمیسیون اقتصادی متشکل از نهادهای دخیل در پروسه تجارت شده است و گفته در آینده چالش‌های تجاران با پادرمیانی مقام ولایت حل شود.

از جانبی هم، میراجان سلیمان‌خیل، رییس اتاق مشترک افغانستان – ایران شعبه هرات – مشهد هم در این نشست خواهان هم‌کاری اداره محلی در راستای افزایش حجم مبادلات تجارتی میان دو کشور گردیده و هم‌کاری مقام محترم کمیساری بندر اسلام‌قلعه در این راستا را ضروری دانست.

با این حال، عبدالقیوم روحانی، والی طالبان در هرات می‌گوید: تلاش گروه طالبان برای بهبود وضعیت جریان دارد و که در کنار سکتور خصوصی هستند تا این ولایت را به رُشد اقتصادی و خودکفایی برساند.

او افزود تلاش اداره محلی هرات این است تا مشکلات را کاهش داده و زمینه‌ی را فراهم سازند که سرمایه‌گذاری‌های بیشتر صورت گیرد.

این درحالیست که در حال حاضر تمامی مرزهای ولایت هرات برای صادرات و واردات کالا به کشور ایران باز است.

با این وجود نرخ‌ مواد غذایی و سوختی در سطح شهر هرات افزایش چشم‌گیری داشته و مردم خواهان رفع این چالش هستند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.