طالبانی که در کشته شدن شهروندان فرانسه دست داشتند آزاد نکنید

وزارت خارجه فرانسه از حکومت افغانستان خواسته است تا آن دسته از زندانیان طالبان را که در اقدامات تروریستی و قتل شهروندان فرانسوی به شمول سربازان این کشور و کارمندان نهادهای بشردوستانه دست داشته‌اند، آزاد نکند.

وزارت خارجه فرانسه گفته، کسانی که در قتل شهروندان فرانسه در افغانستان دست دارند شامل فهرست 400 زندانی طالبان اند که تا اکنون 80 نفر آنان از بند رها شده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده:”نگران است در بین زندانیانی که آزاد می‌شوند، برخی از تروریست‌هایی که جرم آن‌ها قتل شهروندان فرانسوی در افغانستان است، نیز حضور داشته باشند”.

بیانیه افزوده که به شدت با آزادی افرادی که دلیل محکومیت آن‌ها ارتکاب جنایت علیه شهروندان فرانسوی است، مخالف است.

پاریس از کابل خواسته است که به رهایی زندانیانی که در کشتن شهروندان فرانسوی دست دارند، اقدام نکند.

این در حالی است که گزارش شده است برخی از کشورهای اروپایی دیگر نیز با رهایی زندانیان طالبان که در حمله بر سفارت و شهروندان این کشور در افغانستان دست داشته‌اند، مخالفت کرده‌اند.

حکومت افغانستان 4600 زندانی طالبان را رها کرد؛ اما 400 تن آنان را “خطرناک” عنوان کرد و برای فیصله در مورد رهایی آنان، جرگه مشورتی را فراخواند.

پس از تصمیم مثبت لویه جرگه برای رهایی این زندانیان و امضای فرمان رهایی آنان، دولت افغانستان تا اکنون 80 نفر از این زندانیان خطرناک را از بند رها کرده است.

این در حالی است که محمداشرف غنی رییس جمهور کشور نیز دو روز پیش از طریق ویدیوکنفرانس در نشستی که از سوی شورای روابط خارجی امریکا ترتیب شده بود اشتراک کرده و درباره رهایی این 400 زندانی گفت که این زندانیان طالبان خطرناک اند و می‌توانند برای افغانستان، منطقه و جهان خطر آفرین باشند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.