شکایت شهروندان از پروسه اخذ فیس در شفاخانه حوزوی هرات/این روند غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری وطن24، کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات می‌گوید: “فیسی که شفاخانه حوزوی این ولایت می‌گیرد کاملا غیرقانونی بوده و ماده 52 قانون اساسی تأکید کرده خدمات صحی برای تمام شهروندان کشور رایگان است.”
وی مسئولان مرکزی کشور را به قانون شکنی متهم می‌کند و خواهان متوقف کردن این پروسه غیرقانونی شد.

او گفت اگر قانونی به اجرا گذاشته می‌شود باید در تمام ولایت‌های کشور به گونه یکسان عملی شود نه فقط بالای این ولایت تطبیق کنند.
آقای علیزایی یادآور شد صحبتی که با مسئولان شفاخانه حوزوی این ولایت داشته آنان هم می‌پذیرند پول‌های که جمع آوری می‌شود هیچ تضمینی وجود ندارد که داخل خود شفاخانه به مصرف برسد.
رئیس شورای ولایت هرات بیان داشت این کار خود زمینه فساد را فراهم می‌کند و هیچ پرسانی هم نخواهد شد.
به نقل از او به میلیون‌ها دالر پول‌ حیف و میل شده و مشکلات را حل نکرده با 20 و یا چند افغانی نمی‌شود کاری کرد.

وی تأکید کرد مردم مشکلات زیادی دارند و توان پرداخت این پول را ندارند و باید مسئولان یک بار دیگر تجدید نظر کنند.

در همین حال عبدالله عزیزی، یک تن از فعالین جامعه مدنی هرات می‌گوید: “مردم این ولایت به عملکردی که خلاف قانون باشد تن نمی‌دهند و در برابر آن واکنش نشان خواهند داد.”
به گفته او، اول باید پارلمان کشور این قانون را تأئید کند و بعد از آن هم رئیس جمهور توشیح نماید قبول است در غیر آن مردم در برابر این قانون شکنی ایستادگی می‌کنند.
وی افزود مردم ولایت‌های غربی کشور به این شفاخانه مراجعه می‌کنند و کسانی که از اطراف می‌آیند توان پرداخت پول را ندارند و در صورتی که پول نپردازند مریض شان هم تلف می‌شود.
عزیزی به مسئولان هشدار می‌هد که دست از این کار بردارند وگرنه باید منتظر تصمیم مردم باشند.
در پی این همه انتقادها خواستیم دیدگاه مسئولان شفاخانه حوزوی هرات را داشته باشیم با تلاش‌های زیادی نتوانستیم دیگاه آنان را به دست بیاوریم.
روند اخذ فیس در شفاخانه حوزوی ولایت هرات مراجعه کنندگان را با دشواری‌های زیادی مواجه کرده و مردم خواهان متوقف شدن این روند هستند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.