شفاخانه 20 بستره برای بیماران کرونا کافی نیست

اعضای شورای ولایتی بادغیس از نبود امکانات در شفاخانه 20 بستره کووید19 این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

عبدالله افضلی، عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری وطن24 گفت: هم اکنون بیش از 200 تن از باشندگان این ولایت به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما یک شفاخانه 20 بستر با امکانات کم در حال فعالیت می‌باشد.

وی بیان داشت شفاخانه 20 بستر کووید 19 در مرکز بادغیس بوده و در ولسوالی‌ها هیچ گونه مراکز درمانی برای بیماران کرونایی وجود ندارد.

این عضو شورای ولایتی بادغیس افزود لوازم طبی که قرار بود در اختیار صحت عامه این ولایت قرار داده شود تا کنون به دست صحت عامه نرسیده است.

آقای افضلی در ادامه گفت 20 میلیون افغانی که برای مبارزه با ویروس کرونا در بادغیس از طرف مرکز کشور اختصاص داده شده کافی نمی‌باشد.
به گفته او، نظر به نفوس ولایت بادغیس باید پول بیشتری به این ولایت داده می‌شد.

در همین حال لطیف روستایی، رئیس صحت عامه بادغیس می‌گوید: لوازم طبی که قرار بود در اختیار این اداره گذاشته شود امروز رسما به صحت عامه این ولایت سپرده خواهد شد.

او افزود لوازم خریداری شده برای صحت عامه بادغیس از بودجه 20 میلیون افغانی بوده که از طرف حکومت برای مبارزه با کرونا به این ولایت اختصاص داده شده بود.

رئیس صحت عامه بادغیس بیان داشت لوازم خریداری شده طبی و غیر طبی بوده که شامل ماشین اوکسیجن، چپرکت، پایه سیروم و دیگر ضروریات می‌باشد.

به گفته وی لوازم خریداری شده نزدیک به 16 میلیون افغانی هزینه داشته است.

وی علاوه کرد این تجهیزات به ولسوالی‌ها هم فرستاده خواهد شد.

آقای روستایی در ادامه تأکید کرد شفاخانه 20 بستر کووید19 بادغیس برای بیماران کرونایی بسنده نبوده و یک شفاخانه 50 بستر برای بیماران کرونایی نیاز است.

کمبود امکانات طبی و نبود مراکز درمانی برای بیماران کووید 19 همیشه برای باشندگان ولایت بادغیس قابل نگرانی بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.