شب زنده‌داری و احیای شب قدر در هرات

مراسم احیاء و شب زنده داری شب‌های قدر در تکیه خانه حضرت ابوالفضل العباس (ع) هرات با حضور جمع بزرگی از مومنین و روزه داران هرات در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برگزار شد.

شب‌های قدر، شب‌های با فضلیت‌ترین شب‌ها در ایام ماه مبارک رمضان و ظرف نزول قرآن کریم می‌باشد.

در این شب‌ها مردم هرات همه ساله برای شب زنده داری و احیا در تکیه خانه‌ها و مساجد گردهم آمده و برای مغفرت، آمرزش و سوگواری شهادت امیرمومنان علی (ع) می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت الاسلام محمدجواد رجب‌زاده، یک تن از عالمان مطرح هرات می‌گوید که مهم ترین کار در این شب‌ها، احیا و شب ‌زنده‌داری می‌باشد که خداوند متعال در این شب‌ها درهای رحمت و مغفرت خود را باز کرده و کافی است ما بندگان به پیش‌گاه الهی رجوع کنیم.

در این شب‌ها مردم به دعا و نیایش بپردازند و توشه یک ساله خود را در این شب‌ها پربار و از گناهان خود را سبک کنند.

حجت ‌الاسلام رجب ‌زاده در ادامه عنوان کرد در قرآن کریم و حدیث نبوی آمده که یک شب قدر برابر با هزار شب دیگر دعا و نیایش در پیشگاه الهی است.

با این حال، مردم هرات در این شب‌ها با عزمت عموما در مساجد و تکیه‌خانه‌ها به نماز، قرآن‌خوانی، خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن بر سر گرفتن و طلب استغفار می‌پردازند.

در کنار این برنامه‌ها، مردم در سوگواری امیرمومنان علی (ع) به عنوان شخصیتی که نزدیکترین فرد به پیامبر (ص) و بنده پاک بلند منزلت خداوند عزاداری می‌کنند.

آلبوم عکس از احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در تکیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) هرات

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.