شبکه آب رسانی بادغیس در سال جدید تکمیل خواهد شد؛ 117 میلیون افغانی به مصرف می‌رسد

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی، در تازه ترین تصمیم از شروع کار دست‌کم 11 پروژه عمرانی نیمه تمام دوره جمهوریت خبر می‌دهد.

پروزه آب رسانی در ولایت بادغیس هم شامل این 11 پروژه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این پروژه‌ها شامل بودجه انکشافی سال 1402 خورشیدی شده که با شروع سال‌جدید، کار آنها هم از سر گرفته خواهد شد.

وزرات مالیه امارت اسلامی نیز تائید می‎کند که “ادامه کار پروژه آبرسانی شهر قلعه‎نو” شامل بودجه انکشافی سال‌جدید شده است.

احمدولی حقمل، سخنگوی وزرات مالیه می‌گوید این وزرات مبلغ 117 میلیون‌افغانی را در سند بودجه 1402 خورشیدی، برای ختم‌کار پروژه آبرسانی قلعه‏نو بودجه اختصاص داده است.

حقمل تاکید می‌ورزد که کار این پروژه در سال آینده خورشیدی تکمیل خواهد شد.

در همین‌حال آگاهان امور اقتصادی از سرگیری کار پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای زیربنایی را بر رشد اقتصادی و انکشافی کشور مفید و موثر عنوان می‌دارند.

عبدالهادی خلیق استاد دانشگاه می‎گوید:”راه اندازی و تطبیق پروژه‌های زیربنایی و انکشافی در کشور؛ اشتغال‌زایی، رفاه جامعه، آسایش و توسعه مردم، افزایش درآمد و تولیدات ملی و رشد زراعت را درپی دارد.”

این در حالی است که پروژه آب رسانی بادغیس، در سال 1396 شمسی در سه بخش آغاز شده بود و قسمت‌های از آن تکمیل شده است.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره آبرسانی بادغیس؛ هم‌اکنون از شبکه آبرسانی قرقیطو در قلعه‏نو، حدود سه‌هزار مشترک استفاده می‎کنند که با انتقال آب قادس به قلعه‎نو، این آمار بلند خواهد رفت.

گفته شده که هزینه‌کل پروژه آبرسانی قلعه‏نو، 326 میلیون افغانی بوده که 209 میلیون آن پرداخت شده است.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون شهروندان قلعه‎‌نو با کمبود آب مواجه بوده و آب آشامیدنی مورد نیاز شان را از شرکت‌های تصفیه آب خریداری می‎کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.