سیر صعودی حضور گردشگران در هرات؛ حکومت می‌گوید برنامه‌های «مهم» برای گردشگری در دست اجراست

صنعت گردشگری در هرات امسال جان تازه گرفته و 50 الی 60 درصد رشد داشته است.

مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در برنامه‌ای تجلیل از شرکت‌های سیاحتی و زیارتی می‌گویند که طی سال جاری 20 هزار گردشگر داخلی و 1 هزار توریست خارجی از هرات دیدن کرده‌اند.

مسئولان این نهاد می‌گویند مصمم به راه‌اندازی برنامه‌های مهم در راستای حمایت از صنعت گردشگری در این ولایت اند.

مولوی رحمت‌الله محمدی، آمر گردشگری هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید که تلاش‌های زیادی برای فراهم کردن سهولت به گردشگران صورت گرفته و هدف هم این است تا این پروسه با قدرت ادامه یابد.

او اضافه می‌کند که طی سال جاری تنها از قلعه اختیار‌الدین آماری که ثبت شده نشان دهنده افزایش 60 درصدی حضور گردشگران در هرات را می‌دهند.

آقای محمدی تاکید می‌کند که شرکت‌های سیاحتی و زیارتی نیز سهمی ارزنده‌ای در معرفی هرات و رهنمایی سیاحان داشته و شایسته تقدیر اند.

با این حال، فعالان گردشگری در هرات می‌گویند که مهم‌ترین اولویت حکومت باید معرفی بناهای تاریخی و بازسازی آن‌ها باشد.

علی سلطانی هروی، از فعالان گردشگری در هرات می‌گوید که متاسفانه آنچنان که باید به آبده‌های تاریخی و معرفی فرهنگ کهن هرات توجه نشده و یکی از دلایل عدم رشد صنعت گردشگری نیز همین موضوع است.

او توجه به این موضوعات را یکی از راه‌های رشد صنعت گردشگری در کشور می‌داند.

با این همه، نمایندگان شرکت‌های سیاحتی و زیارتی هرات نیز از حکومت می‌خواهند که تمرکز جدی بر جذب گردشگر و ارایه خدمات خوب و مطابق با شرایط روز دنیا با آنها داشته باشند.

صنعت گردشگری یکی از چند صنعت پردرآمد در جهان است.

خیلی از کشورها بدون داشتن بناهای تاریخی ارزشمند اما امروز سهم ارزنده‌ای در صنعت گردشگری دارند و توریستان زیادی را از سراسر جهان جلب می‌کنند.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.