سومین نشست هماهنگی رسانه‌ها و حکومت در غور برگزار شد

سومین نشست هماهنگی میان حکومت و رسانه‌ها در ولایت غور با تاکید بر بهبود روابط حکومت با رسانه‌ها و دسترسی به اطلاعات برگزار گردید.

این نشست روز گذشته (جمعه، 12 عقرب) با حضور مقامات دولتی، مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران و شماری از مسئولان رسانه و خبرنگاران در ریاست اطلاعات و فرهنگ غور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، غلام ربانی هدفمند، مسئول کمیته مصونیت خبرنگاران افغان در ولایت غور گفت که کمیته مصونیت خبرنگاران افغان در تلاش است که هماهنگی میان حکومت و رسانه‌ها و زمینه دسترسی به اطلاعات را در این ولایت بهبود و تقویت بخشد.

او بیان کرد هر چه روابط میان حکومت و رسانه‌ها مستحکم باشد دست‌آوردهای دو طرف هم بیشتر می‌باشد.

سومین نشست هماهنگی میان حکومت و رسانه‌ها هم به همین منظور برگزار شده است.

در این نشست، مقامات حکومتی ولایت غور هم روابط حکومت با رسانه‌های این ولایت را بدون مشکل دانسته‌اند.

مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت غور در این نشست گفته که کارهای رسانه‌ی در این ولایت به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی جریان دارد.

وی رسانه‌ها را چشم و گوش حکومت خطاب کرده و افزود که خبرنگاران و رسانه‌ها بدون مشکلی می‌توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

در ادامه، عبدالواحد حماس، سخنگوی مقام ولایت غور هم بیان کرد که مقام ولایت غور همیشه با رسانه‌های خصوصی و دولتی در هر بخش همکارمی‌باشد و این اداره تلاش دارد که اطلاعات را در زودترین فرصت به دسترس رسانه‌ها قرار دهد.

با این حال، در این نشست برخی رسانه‌های خصوصی خواستار حل مشکلاتشان از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غور شدند.

این در حالی است این چنین نشست‌ها در دیگر ولایت‌ها افغانستان به منظور هماهنگی میان رسانه‌ها و حکومت برگزار شده است.

در بیشتر این نشست‌ها محور گفتگو میان مقامات حکومتی و مسئولان رسانه‌ها در ارتباط به حق دسترسی اطلاعات و رفع مشکلات رسانه‌ها بوده است.

در این زمینه برخی اقدامات هم از سوی مسئولان محلی ولایات انجام شده است.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.