سوء تغذیه، خطر جدی برای کودکان غور

مسئولان صحی در ولایت غور می‌گویند که آمار کودکان سوء تغذیه در حال افزایش است و در زمستان پیش‌رو با وجود توقف فعالیت‌های موسسات کمک‌کننده در این ولایت، احتمال پیش‌آمد بحران جدی وجود دارد.

محمد نظیم فضل، مسئول سرویلانس صحت عامه غور به سایت خبری وطن24 گفت: “باشندگان غور اکثرا در فقر گسترده به سر می‌برند و همین مساله باعث شده که آمار کودکان سوء تغذیه در این ولایت هر روزه در حال افزایش باشد.”

به گفته آقای فضل، واقعات کودکان سوء تغذیه در سراسر غور به طور گسترده وجود دارد و از این میان افرادی اندکی اطفال شان برای تداوی به شفاخانه ولایتی غور برای درمان می‌آورند.

او می‌گوید هم‌چنین در حال حاظر نزدیک به 300 خانواده‌ای بی‌سرپناه در شهر فیروزکوه وجود دارند که هیچ‌گونه امکاناتی برای زندگی ندارند و تنها در میان آنان ده‌ها کودک دچار بیماری و سوء تغذیه وجود دارند.

وی این روند را نگرانی جدی برای آینده‌ی کودکان غور خواند و گفت “ما عملا می‌بینیم که مردم بخاطر فقر گسترده نمی‌توانند حتی کودکان شان را به شفاخانه جهت درمان بیاورند و یا هم زمانی که بیماری تاثیر عمیق گذاشت و به سطح بالا رسید از روی اجبار و با پول قرض، مراجعه می‌کنند.”

به بیان وی “مردم می‌گویند حداقل از خانه‌های شان تا مرکز شهر نزدیک به 200 افغانی کرایه راه شان می‌شود و باید چند شب هم در هوتل بمانند که شماری زیادی از خانواده‌های غور این توانایی اقتصادی را ندارند و به همین خاطر فرزند شان بیمار و ضعیف بزرگ می‌شوند.”

او علاوه می‌کند آمارهای که هر روز به ثبت می‌رسد نشان می‌دهد که هر هفته چند کودک جان شان را به علت سوء تغذیه شدید از دست می‌دهند.

با این حال، مولوی احسان‌الله، رئیس صحت عامه غور در گفتگو با رسانه‌ها گفته که برای رفع این چالش برنامه‌های جدی جریان دارد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.