سرپرست وزارت تحصیلات عالی: فساد در نظام تحصیلی ریشه‌کن شده است

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در سفری به ولایت غور از ریشه‌کن شدن فساد در نظام تحصیلی کشور خبر داده و گفت که تلاش‌ها برای بهتر شدن وضعیت دانشگاه‌ها ادامه دارد.

او امروز یک‌شنبه، 26 سرطان این صبحت‌ها را در میان جمع بزرگی از مقامات حکومتی و شماری از متنفذین مردمی در غور بیان کرده است.

این چندمین دور سفر ولایتی سرپرست وزارت تحصیلات عالی از زمان روی کار آمدن است. وی در جمع دانشگاهیان و مقامات حکومتی غور وعده داده که روی پیشرفت دانشگاه‌های کشور تلاش ویژه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تصیلات عالی کشور گفته که فساد در نظام تحصیلی کشور از بین رفته و حالا وقت تلاش برای بهتر شدن وضعیت دانشگاه‌ها و از بین بردن فاصله بین مدرسه و دانشگاه فرا رسیده است.

«روی ظرفیت سازی دانشگاه‌های کشور کارهای ارزنده‌ای انجام خواهد شد چون در بخش تحصیلات عالی فساد کاملاً از بین رفته است و امتحان کانکور امسال نمونه آن بود که جوانان مطابق به لیاقت شان در رشته‌های انتخابی خود راه یافتند.»

وی افزود امارت اسلامی افغانستان  مخالف علوم عصری نبوده زیرا در کشور به تمام بخش‌ها نیاز است و امارت اسلامی مصمم است تا در میدان آموزش روش‌ها و گام های بهتری را بردارد.

آقای ندیم هم‌چنان از افزایش فاصله میان دانشگاه و مدارس دینی در بیست سال گذشته انتقاد کرده و گفت که روی اصلاح این روش کارها جریان دارد.

شیخ مولوی عبدالعلی لبیب، رئیس موسسه تحصیلات عالی غور نیز چالش‌ها و مشکلات این نهاد اکادمیک را بیان کرده و خواهان توجه مسئولان حکومتی شدند.

دیگر اساتید و شخصیت‌های علمی غور نیز بر حمایت از توسعه موسسه تحصیلات عالی غور تاکید کرده و از سرپرست وزارت تحصیلات عالی خواهان توجه به آن شدند.

این سفر درحالی صورت می‌گیرد که انتقادات نسبت به خروج نیروهای علمی از کشور و عدم بازگشایی دانشگاه‌ها بروی دختران هم‌چنان وجود دارد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.