سایر زندانیان افغان در پاکستان تا قبل از عبد آزاد شوند

سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی در دیداربا سفیر پاکستان، رهایی شهروندان افغانستان از زندان‌های شهر کراچی را گامی مثبت دانست و خواستار رهایی سایر زندانیان قبل از فرا رسیدن عید فطر شده است.

خبرگزاری وطن24 – عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی در رشته‌توییتی نوشته است که دیدار امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با عبیدالرحمن نظامانی، سفیر پاکستان برای افغانستان (سه‌شنبه، ۲۹ حمل) در کابل انجام شده است.

امیرخان متقی در این دیدار خواستار ایجاد شفافیت در روند صدور ویزای پاکستان شده است.

به‌گفته‌ی بلخی، عبیدالرحمن نظامانی در پاسخ به متقی گفته است که سفارت پاکستان در هماهنگی با وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی روی سازوکاری برای تسهیل صدور ویزا، کار خواهد کرد.

براساس اظهارات برخی از متقاضیان، در حال حاضر ویزای یک ساله‌ی پاکستان در بازار سیاه به بیش از هزار دالر امریکایی و ویزای سه ماه تا ۵۰۰ دالر امریکایی خرید و فروش می‌شود.

از سویی هم، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی نوشته است که متقی در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که برگشت سفیر پاکستان به کابل تأثیر مثبت روی روابط دیپلماتیک اسلام‌آباد با امارت اسلامی داشته باشد.

سرپرست وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی همچنین رهایی شهروندان افغانستان از زندان‌های شهر کراچی را «گامی مثبت» خوانده و خواستار رهایی سایر زندانیان قبل از فرارسیدن عید فطر شده است.

این درحالی است که در تاریخ ۱۱ ماه قوس سال گذشته‌ی خورشیدی بر سفارت پاکستان در کابل حمله شد که بعداً گروه داعش مسئولیت آن‌را بر عهده گرفت.

عبیدالرحمن نظامانی، سفیر پاکستان از این حمله جان سالم به ‌در برد و به پاکستان رفت.

او از آن زمان تاکنون به دفتر کارش در کابل برنگشته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.