سازمان ملل ۴۱ میلیارد دالر برای کمک به نیازمندان در افغانستان و جهان درخواست کرده است

سازمان ملل متحد در فراخوان سالانه خود، خواستار دریافت 41 میلیارد دالر برای کمک به 183 میلیون نفر در جهان و افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از رویترز، سازمان ملل امروز (پنجشنبه، 11 قوس) اعلام کرده است که قحطی برای ۴۵ میلیون نفر که در ۴۳ کشور به شمول افغانستان زندگی می‌کنند، یک “چشم‌انداز وحشتناک” است، چرا که تغییرات آب و هوایی باعث کاهش ذخایر غذایی می‌شود.

مارتین گریفیتس، رییس نهاد امدادرسانی سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفته ‌است که به طرز غم‌انگیزی به دلیل درگیری‌های طولانی و بی‌ثباتی سیاسی، اقتصادها در حال شکست است.

وی افزوده که بدون اقدام پایدار و فوری از سوی اهدا کنندگان، سال 2022 می تواند “فاجعه بار” باشد.

بنابر گزارش‌ها، افغانستان، سوریه، یمن، اتیوپی و سودان پنج کشوری که درگیر بحران هستند به بیش‌ترین بودجه نیاز دارند.

به گفته سازمان ملل، بیش از 4.5 میلیارد دالر برای افغانستان که در آن “نیازها به طور سرسام‌آور در حال افزایش بوده” نیاز است.

گفته شده‌است که در افغانستان، بیش از ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های فوری نیاز دارند.

مارتین گریفیتس بیان داشت که سازمان ملل در تلاش راه‌اندازی برنامه فوری با حمایت بانک جهانی است که ورود پول نقد به افغانستان را مهیا می سازد.

او گفت: “فقدان نقدینگی در افغانستان یک مانع بزرگ برای ارائه خدمات است. امیدوارم که تا قبل از پایان این ماه آن را راه‌اندازی کنیم”.

بیش از سه ماه است که نزدیک به۱۰ میلیارد دالر منابع ارزی بانک مرکزی افغانستان توسط امریکا منجمد شده است.

با آنکه مقامات امارت اسلامی تلاش‌های زیادی برای آزادسازی این پول کرده‌اند اما امریکا تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه نکرده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.