زندانیان رها شده دوباره به صفوف جنگ بازگشته‌‌اند

مجله فارن پالیسی در گزارش تازه خود گفته که طالبان رها شده از زندان دوباره به صفوف جنگ برگشته و بر علیه نیروهای امنیتی افغانستان مشغول جنگ شده‌اند.

این مجله گفته، زندانیانی که بر بنیاد توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان از زندان‌های دولت افغانستان آزاد شده دوباره به میدان‌های جنگ برگشته‌اند.

در گزارش محرمانه‌ای مایکل سمپل و فلیکس کوین که به یک نسخه آن فارن پالیسی درز کرده، آمده که زندانیان رها شده طالبان دوباره نقش فعالی در جنگ گرفته و شماری آنان توسط نیروهای امنیتی کشته و یا دوباره اسیر شده‌اند.

در این گزارش با 108 زندانی رها شده طالبان گفتگو شده و بیشتر از نیم آنان گفته‌اند که دوباره به صفوف جنگی طالبان برگشته و یا به نحوی در فعالیت‌های جنگی نقش بازی کرده‌اند.

بر بنیاد این گزارش، شماری از زندانیان رها شده که تصمیم به آغاز جنگ را دارند به صفوف جنگی طالبان پیوسته‌اند و یا هم آنانی که تمایلی به جنگ ندارند موقف‌های نظامی و سیاسی اختیار کرده‌اند که این خود به گونه‌ای فعالیت با طالبان را نشان می‌دهد.

در این گزارش تاکید شده که برگشت زندانیان رها شده طالبان به صفوف جنگ بر خلاف توافقات صلح میان امریکا طالبان است.

بر بنیاد این گزارش، تمام وعده‌های داده شده از سوی دولت افغانستان تحقق یافته؛ اما طالبان تاکنون آماده مذاکرات بین‌الافغانی نیستند.

این در حالی است که پیش از این نیز گزارش‌های مبنی بر تعهد شکنی طالبان با امریکا منتشر شده و حتی اخیراً وزارت دفاع امریکا نیز تایید کرده که طالبان با حمله بر یک پایگاه نظامی مشترک نیروهای امریکایی و افغان، توافقنامه صلح با امریکا را لغو کرده‌است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.