زنان تاجر در هرات امید به آینده دارند

رئیس اتاق تجارت زنان در زون غرب می‌گوید که زنان تجارت پیشه امیدوار به آینده‌ای روشن هستند و استقبال آنان برای کار در بخش‌های مختلف زیاد است.

این صحبت‌ها در حاشیه برنامه توزیع پارچۀ لباس برای 30 تن از زنان خیاط بیان شده است.

بازپخش این خبر بدون ذکر منبع شرعاً و اخلاقاً جواز ندارد.

نرگس هاشمی، رئیس اتاق تجارت زنان در زون غرب به خبرگزاری وطن24 گفت: “زنان بعد از اجازه کار در حکومت امارت اسلامی امیدوار به آیندۀ کاری خود شده و در حال حاضر بدون ممانعت در چهارچوب اسلامی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.”

او بیان کرد که در اوایل، فعالیت زنان کم بوده و بعد گذشت زمان امیدواری و همچنان فعالیت خانم‌ها در عرصه‌های مختلف افزایش یافته است.

وی افزود اتاق تجارت زنان در ابتدا 150 عضو داشته و حالا با گذشت چند ماه به 500 عضو رسیده است.

خانم هاشمی در زمینه رشد زنان گفته که اتاق تجارت زنان برنامه‌های مختلفی از جمله به نمایش گذاشتن فعالیت‌های زنان در نمایشگاه‌های خارج از کشور، کمک در رشد کار زنان و برنامه‌های آموزشی را روی دست دارد.

در همین حال، نرگس رسولی یکی از خیاطان در هرات می‌گوید: “تحولات اخیر در کشور و مشکلات اقتصادی باعث کم رونق شدن کار ما شده بود و حالا با کمک‌های انجام شده و فراهم کردن زمینه کار برای زنان امیدواری به رشد و فعالیت پیدا شده است.”

او بیان کرد که کار کردن زنان، کمکی برای خرج خانواده بوده و همچنین باعث رشد و پیشرفت جامعه زنان می‌شود.

کمک‌هایی که برای بانوان تجارت پیشه در نظر گرفته شده بود 30 توپ پارچه لباس برای 30 تن از زنان خیاط بوده که قرار است در ایام عید با دوختن لباس و عرضه آن به بازار باعث مفاد خود و خانواده‌هایشان شوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.