زمستان پیش روی غور پر خطرتر و سردتر از گذشته خواهد بود

مسئولان در ریاست مبارزه با حوادث طبیعی ولایت غور می‌گویند، در زمستان پیش‌رو بیشتر از سال‌های گذشته احتمال سردی و خطربروز حوادث طبیعی وجود دارد.

جمعه خان باختری، رئیس مبارزه با حوادث طبیعی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “ولایت غور از ولایت‌های کوهستانی کشور است که در آن آمار حوادث طبیعی در فصل‌های سرد سال بسیار بالا می‌باشد.”

به بیان وی لغزش راه‌ها، برف کوچ و بعضی موارد کوچک دیگر از جمله خطراتیست که هر زمستان دامن‌گیر مردم غور بوده و این زمستان هم احتمال خطرات حوادث و سردی، بیشتر از سال‌های گذشته وجود دارد.

او می‌گوید علت بروز حوادث طبیعی بیشتر، سردی زودرس هوا و کوهستانی بودن بیش از حد ولایت غور می‌باشد.

آقای باختری در ادامه می‌افزاید همچنین اداره مبارزه با حوادث طبیعی غور با مشکلات نبود نیروی کاری، بودجه و غیر معیاری بودن راه‌ها مواجه است که این امر باعث عدم کنترل و عدم زودرسی به محل حادثه را برای تیم مبارزه با حوادث به میان آورده است.

وی علاوه می‌کند ” با تمام این مشکلات، ریاست مبارزه با حواد طبیعی غور در تلاش است با همکاری موسسات کمک کننده در راستای پیش بینی حوادث و رسیدگی به آنها تلاش کند.”

ولایت غور از ولایت‌های سرد کشور بوده که سالانه در حدود 5 ماه هوای آن خُنک و برف و سیلاب در آن جریان دارد.

در این میان مردم که در مناطق دور دست و کوهستانی زندگی می‌کنند هر ساله در اثر حوادث طبیعی هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ جانی متضرر می‌‍‌شوند

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.