رژیم صهیونستی در باتلاق غزه؛ اختلاف در کابینه جنگ و تظاهرات برای برکناری نتانیاهو

در حالی‌که درگیری‌ها در غزه به سومین ماه نزدیک می‌شود و تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونستی در شمال سرزمین‌های اشغالی شدت بیشتر گرفته، هزاران نفر در اسرائیل در تظاهراتی  خواهان برکناری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیری شدند.

خبرگزاری وطن24 – هرات: این تضاهرات در میانه‌ای فشارهای شدید بالای رژیم اسرائیل و مقاومت سران آن در برابر نسل کشی در غزه صورت می‌گیرد. نخست وزیر رژیم اسرائیل به معترضان و خانواده‌های اسرای این رژیم گفته که «یا با مذاکره و یا با زور» اسیرها بر می‌گردند.

با این حال، وزارت بهداشت غزه، می‌گوید در شبانه‌روز گذشته ۱۶۵ فلسطینی شهید شده‌اند و شمار شهدا به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده است.

ارگان‌های مختلف سازمان ملل متحد در مورد گسترش شیوع بیماری‌های واگیردار، گرسنگی و آوارگی مردم در غزه هشدار داده‌اند.

از طرف دیگر، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرده که دو سرباز دیگرش در درگیری‌های غزه به هلاکت رسیده‌اند. همچنین سازمان فلسطینی «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» اعلان کرده یکی از نظامیان گروگان در حمله هوایی اسرائیل کشته شده است.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونستی، شنبه‌شب در نشستی خبری اعلام کرد که به نبرد «در تمامی جبهه‌ها» ادامه خواهد داد.

او گفت: «برای رسیدن به پیروزی و تحقق اهدافمان به زمان نیاز داریم.»

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش کرده‌اند که یوآو گالانت، وزیر دفاع، و بنی گانتز، عضو کابینه جنگ، حاضر نشده‌اند که در نشست رسانه‌ای مشترک با نتانیاهو حاضر شوند.

شبکه ۱۳ این رژیم می‌گوید پاسخ منفی آقایان گالانت و گانتز به درخواست شرکت در این نشست به خشم آنها از این برمی‌گردد که نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مانع رایزنی درباره آینده غزه پس از پایان عملیات نظامی می‌شود.

برخی از منتقدان بنیامین نتانیاهو او را متهم می‌کنند که برای بقای سیاسی خود به دنبال طولانی کردن جنگ است.

این تنش‌ها درحالی است که ناظران شسکت اسرائیل در جنگ نابرابر در غزه را محتمل‌تر از هرزمانی دیگر می‌دانند. از سویی‌هم، سران مقاومت فلسطین از جمله رهبران حماس گفته‌اند تا برقراری آتش دایمی و خروج نیروها از غزه، هیچ مذاکره‌ای برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی در کار نخواهد بود.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.