رویکرد طالبان بوی صلح نمی دهد

برخی از اعضای شورای ولایتی فراه با انتقاد از عملکرد طالبان در شرایط کنونی می گویند این گروه با تشدید حملات شان بالای نیروهای امنیتی در کشور روند برگزاری گفتگوهای بین الافغانی و رسیدن به صلح را به چالش می کشند.

دادلله قانع عضو شورای ولایتی فراه به خبرگزاری وطن 24 گفت: “صلح خواسته تمام مردم افغانستان می باشد و در صورتی که طالبان با صداقت وارد این پروسه شوند و پایبند به تهعدات شان نسبت به مردم افغانستان باشند ما از آن استقبال می کنیم”.

وی می گوید برقراری صلح در افغانستان با حسن نیت نشان دادن یک جناح امکان ندارد و برای آمدن صلح در کشور باید دولت و طالبان گام های عملی و مفید بردارند.

او علاوه می کند با وجود رهایی زندانیان گروه طالبان از سوی دولت افغانستان، این گروه حملات خود را بالای مواضع نیروهای امنیتی بیشتر کرده که این اقدام نشان دهنده بی تفاوتی این گروه نسبت به پروسه صلح است.

وی اضافه می کند در صورتی که دولت به رهایی زندانیان این گروه از بند های کشور ادامه بدهد و این گروه نسبت به این پروسه بی تفاوت باشد معامله با خون قربانیان جنگ در کشور محسوب می شود.

وی تصریح می کند شعار طالبان جهاد و جنگ با نیروهای خارجی در کشور بود ولی امروز با آنها تفاهم کردند ولی با دولت و مردم افغانستان مبارزه می کنند.

گفته شده این کار شان نشان دهنده قدرت طلبی این گروه بوده و باید ملت افغانستان قضاوت همه جانبه خود را از این مسئله داشته باشد.

این عضو شورای ولایتی بیان می کند دولت مردان افغانستان با کنار گذاشتن اختلافات داخلی زمینه برقراری صلح در کشور را فراهم کنند و از فرصت پیش آمده استفاده اعظم را ببرند.

در همین حال محب الله محب سخنگوی پولیس فراه می گوید: ” پرسونل امنیتی و پولیس در ولایت فراه در شرایط فعلی به دستور مقامات امنیتی و وزارت داخله کشور در حالت دفاع فعال قرار داشته و در صورت حملات طالبان بالای مواضع شان آنرا دفع کرده و به عقب خواهند راند”.

وی بیان می کند نیروهای امنیتی ولایت فراه بنا بر تعهدی که دولت افغانستان نسبت به پروسه صلح و آغاز گفتگوهای بین الافغانی داده عمل می کنند و هیچ عملیات را علیه طالبان طرح ریزی و انجام نمی دهند اما در مقابل حمله های طالبان استادگی خواهند کرد.

سخنگوی پولیس فراه تاکید می کند این احتمال وجود دارد که طالبان رها شده از زندان های افغانستان دوباره به میدان های جنگ برگردند ولی نیروهای امنیتی ولایت فراه آماده دفع هرگونه حمله ازسوی این گروه بالای مواضع شان می باشند.

این درحالیست که با آزادی زندانیان طالبان و نزدیک شدن گفتگوهای بین الافغانی طالبان حملات خود را بالای نیروهای امنیتی در کشور افزایش داده اند.

همچنان شورای امنیت ملی کشور نیز ماه گذشته را خونین ترین ماه برای نیروهای امنیتی در کشور اعلان کرد.

نیروهای امنیتی در ولایت فراه نیز در چند روز گذشته چندین حمله گروه طالبان را دفع و بالای مواضع شان حملات از زمین و هوا انجام داده اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.